Kies voelt erg hoog na WKB

Author:
sunabel
Posted:
di, 10/15/2013 - 19:07
Beste allemaal,

Vandaag is er een wkb uitgevoerd aan een kies in de linker onderkaak en al toen ik omhoog kwam in de stoel voelde ik dat de
kies heel hoog aanvoelde. Dus nog met de verdoving :-? De tandarts verzekerde me dat dit erbij kan horen en dat dit met een
paar dagen over zal zijn.
Intussen is de verdoving bijna uitgewerkt en de behandelde kies voelt echt torenhoog, ik kan niet eten want kauwen met de andere kant lukt niet doordat de behandelde kies meteen op de kies erboven tikt. (Ik vind het lastig om goed uit te leggen)
Overigens heb ik oorpijn, pijn in de kaak en keelpijn aan de linkerkant.
Hoort dit gewoon bij de wkb?
Het is mijn derde maar de laatste keer had ik echt nergens last van. Vooral dat hoge verontrust mij dus ik hoop dat iemand mij kan gerust stellen. (Heb ernaar gezocht maar vond alleen info over wortelpuntontstekingen bij deze klacht)
Dank vast,
Groetjes,
Sunabel.
sunabel

Dankjewel voor de snelle reactie vV :D
Blij te horen dat het gewoon inderdaad een geval kan zijn van een te hoge vulling.
Zo voelt het ook echt, alsof er een berg zit. Ik zal mijn tandarts morgen vragen of hij
dit een beetje kan bijslijpen? Want dat is de oplossing denk ik?
Nogmaals bedankt, écht super :oops:
:smt006 Fijne avond,
Groetjes,
Sunabel.
di, 10/15/2013 - 19:26 Permalink
evi1984

Hoi,

Ik heb hetzelfde na mijn wkb (zaterdag gehad). Volgens de tandarts schijnt het erbij te horen en komt dit vanzelf goed..... Ik wacht nog even af. Wellicht moet je het ook nog even de tijd geven, al ben ik natuurlijk geen deskundige. Succes ermee en hopelijk viel de behandeling mee vandaag/
di, 10/15/2013 - 20:18 Permalink
sunabel

Hoi Evi,
Wat leuk dat je nog even reageert :D
En toch een geruststelling om te horen dat jij hetzelfde ervaart. Ik wacht het nog even af en anders wordt het bijslijpen.
In eerste instantie was de behandeling vanmiddag even behoorlijk pijnlijk (en dat had ik totaal niet voorzien na de vorige twee volkomen pijnloze sessies) dus ik lag meteen enorm verkrampt in de stoel, waardoor ik weer ging rillen van de spanning.
Wat een gedoe. :oops:
Gelukkig daarna niets meer gevoeld behalve dan een enorme kramp in mijn kaak (die daardoor ook ging beven, grr)
Ik heb nog geen pijnstillers nodig gehad, pijn is inderdaad goed draaglijk nu, alleen dat hoge gevoel is echt heel irritant.
Hoe gaat het nu met jouw kies?
Hopelijk helemaal pijnvrij intussen behalve dan dus ook dat hoge gevoel? Kun je ermee eten eigenlijk?
Wat een vragen hè ... :wink:
Groetjes,
Sunabel.
di, 10/15/2013 - 20:29 Permalink
evi1984

Hey,

Balen dat de behandeling wat tegen viel, maar wel heel fijn dat je het achter de rug hebt en geloof me bij mij was het echt nodig en het had alleen maar erger geworden als ik er niets aan had laten doen. Ik kan me voorstellen dat dit bij jou ook het geval was.

Met mijn kies gaat het eigenlijk wel goed. De pijn is zo goed als over. Ik vind het nog wel een beetje eng om met die kant te eten en doe nog wel wat voorzichtig. Mijn kies ligt voor mijn gevoel wel iets hoger, maar ik hoop dat dit een kwestie van tijd is. Ik heb het vaker gehad met die kies en uiteindelijk werd dit vanzelf beter kan ik me nog wel herinneren.

Het lijkt wel of ik allergisch ben voor iets wat ze tijdens de wkb hebben gebruikt, aangezien ik wat witte blaasjes heb aan de binnenkant van mijn lippen (geen koortslip). Deze zijn ook wel wat pijnlijk en ik heb daar verder eigenlijk nooit last van.... Ach ja als dat het enige is. Ik ben allang blij dat ik van die vreselijke kiespijn af ben. Hopelijk voor mij en voor jou voorlopig geen tandartsstoel meer. Los van de controle dan he. Sterkte!
di, 10/15/2013 - 20:43 Permalink
sunabel

Inderdaad heerlijk als het achter de rug is, daar keek ik ook erg naar uit.
De eerste keer ben ik echt veel te lang blijven doorlopen met een zenuwontsteking met als gevolg vreselijke pijn voor én tijdens de behandeling dus inderdaad beter om het maar meteen te ondergaan hoor.

Fijn dat het goed gaat met je kies maar vervelend dat je nu die blaasjes hebt, klinkt als een allergische reactie inderdaad of misschien irritatie van de behandeling nog? Ik heb namelijk een uitgescheurde mondhoek (klinkt heftig maar kan het niet anders uitdrukken) en een blaar op mijn bovenlip (binnenkant) omdat die steeds dubbel tussen de apparatuur van de tandarts zat. (en dan kun je niets zeggen hè).

We gaan ervoor voorlopig geen tandartsstoel meer te zien, hihi ... alhoewel de tandarts me waarschuwde dat de kies naast de behandelde zou kunnen gaan opspelen omdat die een opdoffer had gehad (??) Daar ga ik maar even niet over nadenken en hopelijk zie ik de beste man volgend jaar pas weer bij de volgende controle. Dat wens ik ook voor jou!
En hopelijk gauw van die nare blaasjes verlost,

Groetjes :smt006
di, 10/15/2013 - 20:58 Permalink