veel vage klachten en tandarts en kaakchirurg vers. diagnose

Author:
meisje29
Posted:
wo, 10/23/2013 - 16:22
Hoi,
Ik heb al zes weken last van pijn onder mn kaak en achter mijn kaak bij mijn oor (rechts). Tevens heb ik continue een duffe hoofdpijn boven mn ogen, soms last van mijn ogen (druk, droog en jeuk), oorpijn, duizeligheid en sinds een aantal dagen ook het gevoel alsof ik een verdoving heb gehad die uitwerkt (tintelingen, jeuk) bij rechterkant van gezicht (lip, neus, wang, oog/wenkbrauw). Door dit alles ben ik ook continue moe en heb weinig energie.
Bij de huisarts bleken mijn oren verstopt en sinds ze zijn uitgespoten is de duizeligheid feitelijk weg. Maar omdat rest vd klachten bleef ben ik naar de tandarts gegaan. Die dacht speekselklierontsteking en stuurde me door naar de kaakchirurg.

Die zag op de foto volgens hem heel duidelijk ontsteking van het bot achter mn verstandskies rechts en zei dat trekken noodzakelijk is en dat klachten dan zeer waarschijnlijk zullen verdwijnen. Tandarts gebeld en die leek het toch niet helemaal eens te zijn, hij vond vooral de uitvalverschijnselen van de huid in het gezicht vraagtekens opwekken.

Ik vind het maar vreemd en vraag me nu echt af of ik wel van mijn klachten af zal zijn als de verstandskies getrokken is. Mijn gevoel zegt me dat het straks toch iets anders blijkt te zijn....

Iemand advies?
meisje29

dank voor je reactie. ik heb er eens over gelezen maar ik heb geen last van mijn nek en ik lees nergens iets over tintelingen/doofheid van de huid bij deze aandoening. Ik heb echt last van mijn holtes (oor en hoofd) en van de klieren in mijn hals en bij mn oor.
Dit komt niet echt overeen dus denk niet dat dit het is. Heb ook nooit gehoord van mensen dat ik knars en tandarts gaf aan niets te zien aan mijn gebit wat hierop wees
wo, 10/23/2013 - 17:16 Permalink
vV

Met alle verschijnselen zou ik het toch eens na laten kijken door bv een orofaciaal fysio.
Dat er bepaalde klachten niet zijn betekent niet dat het het dus niet is.
90 procent of zo van de mensen die knarsen hebben het zelf niet door. En als de mensen in de omgeving zelf diep slapen horen die het ook niet, daarnaast hoeft het niet met geluid gepaard te gaan.
Je kan er ook voor kiezen mijn advies te negeren, maar dan vraag ik mij af wat je denkt te bereiken me het hier stellen van een dergelijke vraag.
wo, 10/23/2013 - 18:40 Permalink
meisje29

Ik waardeer je advies hoor...maar afgezien van de hoofdpijn komen mijn klachten niet overeen hiermee en de tandarts verwachtte dit ook niet.
Laat ik mijn vraag anders formuleren. Ik heb duidelijk een ontsteking ergens aan/ in de rechterkant van mijn gezicht, alleen het is niet duidelijk waar het vandaan komt. Ik heb dus een vreemde klacht...namelijk dat mijn huid aan de rechterkant bij lip, neus, wang en oog tintelt en jeukt alsof het verdoofd is en die nu uitwerkt. Ik vraag mij af hoe dit kan ontstaan???
wo, 10/23/2013 - 22:00 Permalink
Chris888

Ik ben geen arts maar een bioloog, en voor zover ik weet loopt de aangezichtszenuw tussen 2 delen of kwabben van de oorspeekselklier door. Deze zenuw bedient niet alleen wang en lippen maar zorgt ook voor het sluiten van de oogleden. Dat je tandarts bij tintelingen en een doof gevoel van je gezicht denkt aan een ontstoken speekselklier vind ik daarom helemaal niet gek klinken. Ik kan me ook voorstellen dat door een ontsteking en zwelling in de buurt van de oorspeekselklier, deze klier en daarmee de gezichtszenuw een beetje geplet en geprikkeld wordt,
wo, 10/23/2013 - 23:19 Permalink
vV

ik heb 1x meegemaakt dat er sprake was van een aderontsteking in het hoofd, met heel veel klachten die heel erg leken op klachten door knarsen.
Wellicht, al is het alleen maar om andere zaken uit te sluiten, want nu zijn we in een stadium dat je niet gaat zoeken naar wat het wel is maar gaat verifiëren wat het zou kunnen zijn maar wellicht niet is, toch een idee om richting huisarts te gaan.

Dat iemand niet alle verschijnselen ergens van heeft houdt niet in dat het dat dan niet kan zijn.
Soms heeft iemand maar 1 of 2 symptomen, of zelfs ook nog andere erbij.
do, 10/24/2013 - 08:09 Permalink
meisje29

Bedankt voor je reactie Chris, het klinkt inderdaad plausibel zoals je het nu zegt. Ik wist neit dat die zenuw door de klier liep en het is dan inderdaad wel logisch dat die klier ook geirriteerd is door de ontsteking.
Laten we maar hopen dat het trekken van de verstandskies en daarmee verdwijnen van ontsteking inderdaad de klachten oplost. Kies moet er hoe dan ook uit...

Huiarts was ik al geweest maar die kwam niet verder dan hardnekkige verkoudheid en vond dat ik het nog maar een paar weken aan moest kijken. Omdat ik het toch niet vertrouwde ben ik naar tandarts gegaan.
do, 10/24/2013 - 12:14 Permalink