Hallo allemaal,
Ben vandaag naar de orthodontist geweest voor mijn scheve tanden. Nu heeft hij gezegd dat wanneer hij die wil wegwerken ik ook een kaakoperatie nodig heb vanwege een overbeet.
Hij zei dat mijn tanden naar voren gezet moesten worden en daardoor zou mijn overbeet nog groter worden. Dus hij zei tegen mij dat ik moest gaan nadenken of dat het me allemaal wel waard was.
Dus op dit moment zit ik met mijn handen in het haar. Weet echt niet wat ik moet doen. Gaat het mijn gezicht veranderen. Is de pijn het me waard en vooral hoe nu verder. Ik had zelf altijd gedacht dat de tand die naar voren stond ertussen gezet zou worden en niet dat alles naar voren gehaald zou worden.
Weet echt niet wat ik moet doen.
Hoop dat er iemand hier is die me kan helpen
dit is hoe mijn tanden er ongeveer uitzien
Ben vandaag naar de orthodontist geweest voor mijn scheve tanden. Nu heeft hij gezegd dat wanneer hij die wil wegwerken ik ook een kaakoperatie nodig heb vanwege een overbeet.
Hij zei dat mijn tanden naar voren gezet moesten worden en daardoor zou mijn overbeet nog groter worden. Dus hij zei tegen mij dat ik moest gaan nadenken of dat het me allemaal wel waard was.
Dus op dit moment zit ik met mijn handen in het haar. Weet echt niet wat ik moet doen. Gaat het mijn gezicht veranderen. Is de pijn het me waard en vooral hoe nu verder. Ik had zelf altijd gedacht dat de tand die naar voren stond ertussen gezet zou worden en niet dat alles naar voren gehaald zou worden.
Weet echt niet wat ik moet doen.
Hoop dat er iemand hier is die me kan helpen
dit is hoe mijn tanden er ongeveer uitzien
Re: Overbeet scheve tanden alleen verholpen met kaakoperatie
Ik kan je helaas niet helpen, maar ik wil je alleen maar heel veel succes en sterkte wensen bij je beslissing. Ik weet het ook niet voor je, hoeveel is het je waard om iets aan je gebit te laten doen? Stoort het je heel erg hoe het er nu uitziet of ben je eigenlijk best tevreden met je gezicht? Kun je problemen op de langere termijn krijgen als je er niets aan laat doen?
Ik vind je tanden trouwens niet heel scheef staan.
Ik ben maar een leek, maar zou de orthodontist echt niets voor je kunnen doen zonder operatie? Het wordt dan vast niet perfect, maar misschien is er toch wel iets van een verbetering mogelijk? Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat als je er wat aan wilt laten doen, je het beter maar meteen goed kunt laten doen. Hoe lang zou het hele traject gaan duren?
Wat een moeilijke beslissing zeg! Nogmaals heel veel succes en sterkte gewenst.
Niet elke orthodontist/tandarts staat open voor een compromis. Jammer.
En welke opties zouden er dan zijn? Ik ben wel heel eerlijk dat ik eigenlijk altijd last van mijn kaak heb. Hij doet altijd zeer maar ik heb 1 plus 1 nooit echt bij elkaar opgeteld.
Zou het dan eerst beugel worden en dan operatie?
Die kwam tot deze conclusie. Als je twijfelt zoek je een tweede mening elders. Maar wij hebben hier gewoon veel te weinig gegevens van je online.