Wat gaan ze doen aan mijn gebit

Author:
kelly123
Posted:
wo, 11/06/2013 - 16:54
Hallo,
Ik ben erg angstig voor de tandarts en stel het maken van een afspraak al erg lang uit..

Al een lange tijd is een kies afgebroken. Deze is op het moment helemaal hol. Van de buitenkant staan nog een randje, ongeveer 1/4.. aan de binnenkant is hij tot op het tandvlees afgebroken. Is deze nog te trekken door een tandarts en te verdoven?

Verder heb ik al wel 3 jaar af en toe een bultje onder op het tandvlees bij een tand. Deze zet soms een tijd op en soms een tijd heb ik er geen last van. Ik weet dat dit een ontsteking is, wat gaan ze hiermee doen?

En als laatste heb ik achter mijn voortand een gat van de grootte van 1/3 van mijn tand. Als ik erachterkijk met een spiegeltje zie ik dat de tand aan de achterkant steeds zwarter wordt. Wat is hier aan te doen?

Graag hoor ik jullie advies/ervaringen en antwoorden. Ik wil echt heen maar wil graag weten wat er te wachten staat. Of dit nou positief of negatief is. Alvast bedankt.
vV

sorry maar zonder foto's en andere info is het alleen maar gissen, en de antwoorden die mogelijk zijn, maar niet per se aan de orde help je ook jezelf niet mee. Ik zou juist adviseren eea over je heen te laten komen, vraag om goede voorlichting, wees duidelijk erin dat je goed verteld dat je bang bent en waarom.
Eerste afspraak si alleen onderzoek, zeker als je dat benadrukt.
Gaan uitzoeken wat er allemaal zou kunnen zijn (wat misschien niet aan de orde is) helpt je echt niet...
wo, 11/06/2013 - 17:38 Permalink
kelly123

Dat begrijp ik.. Maar een kleine voorbereiding op wat komen gaat is voor mij erg belangrijk.. Vannacht is er weer een stukje afgebroken van mij kies.. de rest van de nacht slaap ik niet en hang ik kokhalzend boven de wc.. Alleen het idee dat het moment van de tandarts steeds dichter bij komt.. Klinkt gek, maar ik kan er niets aan doen. Ik ben gewoon bang dat die kies niet meer getrokken kan worden en dan naar de kaakchirurg moet.. En het idee dat ik een verdoving moet..... (fobie voor naalden)...
ma, 11/11/2013 - 08:47 Permalink