Ongelukje..

Author:
Helene01
Posted:
ma, 11/18/2013 - 16:14
Ik ben afgelopen woensdagavond heel hard van de trap gevallen. Dit heeft o.a. geresulteerd in twee naar achter geklapte voortanden. Deze zijn (helaas) op advies van het ziekenhuis pas de volgende dag weer goed gezet. Nu bleken mijn tanden niet meer te reageren op warmte en koude. Er staat al een wortelkanaalbehandeling ingepland aangezien mijn tandarts een aantal weken op vakantie gaat. Van tevoren wordt dan wel gecheckt of het gevoel weer terug is. Nu ben ik echter bang dat de wortelkanaalbehandeling misschien te vroeg plaatsvindt, ik wil dat mijn tanden een "eerlijke kans" krijgen.
Mijn tanden zijn vijf dagen na het ongeval nog gewoon wit.

Ik heb nu drie vragen:
- Hoe lang duurt het doorgaans voordat een dode tand verkleurt?
- Hoe lang kan het duren voordat het gevoel in tanden weer terugkomt?
- Na wat voor tijdsbestek wordt een wortelkanaalbehandeling doorgaans uitgevoerd?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden!
Ortholimburg

Ons protocol is een follow up van min. 3 maanden. ,wel met radiologische controle om een eventuele ontstekingsresorptie op tijd te zien.
de eerste 3 maanden kan er een "pulpashock" aanwezig zijn, dit betekent dat de tand niet reageert omdat de zenuw wat " groggy"is, en die periode moet er m.i. afgewacht worden. 5 dagen is dus veel te vroeg.
ma, 11/18/2013 - 18:18 Permalink