Klopt deze controle wel?

Author:
jopie2014
Posted:
wo, 11/20/2013 - 21:09
Sinds kort heb ik een nieuwe tandarts. Een hele lieve aardige vrouw, neemt de tijd om te kletsen en je verhaal aan te horen, is vriendelijk enz. Maar qua controle vraag ik me echt af of de controle afdoende is.
Ik ben er nu twee keer voor controle geweest.
Beide keren verliepen als volgt:
Ze deed het spiegeltje in mijn mond, ging langs mijn tanden, gaf aan dat ik heeel goed poetste en keurig mijn flos en tandenstoker gebruik (wat ook klopt) en klaar was ze......!

Mijn oude tandarts ging met het haakje overal op, onder, tussen enz. Controle duurde zeker een paar minuten, nu lig ik nog geen minuut in de stoel.

Ik wil absoluut niet zeuren of klagen, maar natuurlijk wil ik liever ook gaatjes en problemen voorkomen. Kijk zulke controles zijn voor mij ideaal want ik heb best wel wat angst voor de tandarts....maar toch twijfel ik heel erg aan deze controles.
Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad wel voldoende is of dat ik toch eens moet gaan overleggen of bij een collega een afspraak moet maken?
Hoop dat jullie me met advies kunnen geven.
Lieneke

Tijden veranderen...en zo ook onze kennis. We weten nu dat het haakje beschadigingen kan geven en dus peuteren we daar niet meer mee aan de tanden. Wat we wel behoren te doen is het tandvlees checken. Dat kan je herkennen aan kleine prikjes in je tandvlees.
vr, 11/22/2013 - 15:18 Permalink