bultje boven voortand

Author:
spirit333
Posted:
zo, 11/24/2013 - 08:36
sinds iets langer dan een week had ik een soort "blauwe plek" gevoel net onder mijn neus en dus boven één van mijn voortanden.
het voelt totaal niet aan als tandpijn, maar ik belde toch reeds de tandarts (voor het geval de pijn zou komen) maar ik kan pas 03/12 gaan (de week die eraan komt is hij in verlof). nu zit hier sinds gisteren een bultje op. Ben gisteren wel naar de apotheek geweest om een fles perio-aid, ik dacht baat het niet dan schaad het niet. Nu begin ik me wel wat zorgen te maken over dat bultje, zeker omdat het over een voortand gaat, ik wil die immers niet kwijt natuurlijk. Het doet geen pijn als ik tegen de tand tik met iets, het tandvlees bloed niet bij het poetsen, maar doet nu sinds gisteren wel pijn bij het poetsen. Mijn vraag is, kan dit wel wachten tot mijn tandarts terug is uit verlof? Of kan ik beter naar de huisarts gaan volgende week om evt reeds antibiotica voor te schrijven? of denk je dat ik best een andere tandarts contacteer voor ik naar mijn eigen kan gaan (zal ook wel niet zo simpel zijn, de meesten zitten al voor maanden ver vol toch?), of maak ik me gewoon teveel zorgen?

alvast bedankt om te antwoorden