tandhals?

Author:
hanneli
Posted:
do, 12/12/2013 - 21:40
Ruim een maand geleden heb ik een wortelkanaalbehandeling aan een hoektand gehad. Sindsdien heb ik alleen maar klachten, maar niet aan de behandelde tand. Toen kreeg ik een hele droge mond, weinig speeksel en ruwe geïrriteerde tong. (een week geleden terug geweest en toen heeft de tandarts de tand bijgeslepen, zat te hoog, en het tandvlees de achterste kiezen links en rechts van een laagje ? voorzien) De droge mond wordt mogelijk mede veroorzaakt door het flosdraad van Oral B+ komt. Nu heb ik last van de achterste kies (bij aanraken tand, maar bij poetsen, flossen en spoelen niet) Hoewel er 3x een foto gemaakt is van linker bovenkaak, is er aan die kiezen niets te zien. Door de test die de tandarts heeft uitgevoerd (wattenstaaf met goedje aanstippen; oké deed zeer maar trok gelijk weg) zou er met de kiezen zelf niets aan de hand zijn. Ik ben zo'n beetje ten einde raad en weet niet wat er aan de hand is. Is het de tandhals? Iemand tips voor mij? De feestdagen staan voor de deur en kom deze graag pijnvrij door! In februari heb ik reguliere controle.

(ik ben hier nieuw op het forum)
hanneli

Lieneke in stress herken ik me niet zo, ondanks drukte op het werk. Ben vijftig met de nodige overgangsklachten. Dat zou dus kunnen. Maar ik vind het zo bijzonder dat het pas begonnen is na de wortelkanaalbehandeling. Ik heb steken in mijn gehemelte, last van tandvlees, alles aan de linkerkant, daar waar ik ook de verdoving gehad heb. Of is dit toevallig? Heel veel last na het flossen van droog tandvlees, binnenkant wang, dus daar ben ik nu mee gestopt. Ook het mondwater laat ik nu staan. Met raggertjes geen problemen. Wil zo graag iets van verlichting in mn mond. Met eten en drinken heb ik niet veel last, als de mond in beweging is, gaat het wel.
vr, 12/13/2013 - 17:07 Permalink
hanneli

Ik heb nog steeds een heel raar gevoel in de mond. De tandarts kan niets vinden en alle ellende is na de wortelkanaalbehandeling begonnen. Ik vind het zo toevallig om te denken dat het ouderdomsdiabetes kan zijn of overgang? Kan 't zijn dat er een allergie is opgetreden door de verdoving of dat ik allergisch ben voor de tandvulling? Waar ik last heb: gehemelte (soms met steken), binnenkant wangen, tong (onder en boven), alles wat vlezig is. Kan het het slijmvlies zijn? Ik heb volgende week donderdag een afspraak bij de huisarts. Ik heb geen bultjes, vlekjes of wat dan ook. Er is niets te zien. Puntje tong en zijkanten voelen wat prikkelig aan en 't geheel wat ruwig. Ik kan 't ook niet precies aangeven. Inmiddels -tig tandpasta's uitgeprobeerd, maar niets dat de last ook maar doet verminderen. 't Lijkt eigenlijk erger te worden. Dames, heren, iemand enig idee wat 't zou kunnen zijn?
vr, 01/17/2014 - 17:40 Permalink
hanneli

Lieneke, ik kom net bij de huisarts vandaan. Mond ziet er gezond uit; geen spruw, aften, bacterieën enz. Laat zo bloedonderzoeken doen in ziekenhuis. Als daar niets uitkomt, zegt de huisarts dat, ja het is speculeren van haar kant, er mogelijk een zenuw in de mond is geraakt. Maar ze gaf mij echt het gevoel, ik zie niets, jij ervaart het, waardoor ik niet wil zeggen dat het er niet is....m.a.w. leer er maar mee leven dan!
Ik hoop echt dat er iets uit het bloedonderzoek komt, want dan kan je gericht behandelen. Aan 't eind van de dag ben ik zo blij dat ik mijn bed in kan duiken omdat ik dan NIETS voel. Ik weet op dit moment ook niet hoe ik de irritatie kan verlichten. Het is geen "pijn" dat je met een paracetamol kan verhelpen. Was 't maar waar.
do, 01/23/2014 - 08:58 Permalink