Vrijdag 29 november is mijn verstandskies getrokken, helaas is dat een alveolitis geworden. De pijn is sinds vandaag een stuk minder maar het gat is nog lang niet dicht. Er moet nog een vulling vervangen worden aan dezelfde kant als waar de ontsteking zit. Er zit een kies tussen. Is het slim om dit nog voor de kerstdagen uit te laten voeren of is dat te snel ivm met de ontsteking? De vulling is heel af en toe wat gevoelig bij warmte en heel soms bij kauwen.
Re: Vulling toch laten vervangen bij alveolitis
Ik ben er zo klaar mee eigenlijk maar af en toe speelt die vulling zo op dat ik er bang van wordt dat het erger gaat worden als ik er niks aan laat doen. Anderzijds heb ik de angst dat het een pijnlijke zaak gaat worden omdat het een grote zilveren vulling is.
En dat het weer nadelig is voor het gapende donkere gat van de alveolitis...Help?
Die vraag mbt de onderling verschillende meningen zou ik bij de betreffende tandartsen even navragen. Komt op mij een beetje slordig over, op zijn minst.
Het is inderdaad moeilijk voor jullie dat zo te beoordelen.
Ik heb nog een andere vraag, ik heb bij de alveolitis een flinke verkoudheid/griep gehad. Ook flink neusverkouden, nu heb ik last van mijn linkerhelft van mijn gebit aan de bovenkant, het doet pijn als ik naast mijn neus duw en het tandvlees van mijn voortand is ook wat rood en gezwollen, komt dit door de verkoudheid die maar niet over wil gaan, of is het een nieuw drama?
Wellicht is ook dit moeilijk te beoordelen, ik had het ook aan mijn tandarts moeten vragen maar ik was vanmorgen zo gespannen voor de behandeling aan de kies, dat ik het helemaal vergeten ben.