Losse tand gevoel na implantaten

Author:
StevanoH
Posted:
za, 12/14/2013 - 18:05
Hallo,
Ik ben momenteel 20 jaar en heb afgelopen jaar in februari/maart 2 implantaten gekregen.
Het gaat om de 2 tanden naast de 2 voortanden.

Allemaal goed gegaan, met een geweldig resultaat... maar...

Sinds het opdraaien van de implantaten heb ik aan 1 gezonde voortand (Dus niet de implantaten maar mijn voortanden) constant het gevoel alsof die los zit, deze tand doet ook pijn tijdens het eten, daar buiten om niet.

Aan die kant is ook bot opbouw geweest ter plaatse waarna er meteen de schroef ingezet werd. Had dus geen aparte afspraak voor die bot opbouw. Misschien dat hier een verband ligt?

Voordat de kronen er op gedraait werden had ik trouwens helemaal nergens last van! Pas toen het hele plaatje compleet is gemaakt begon dit irritante gevoel.

Eet nu al weken voorzichtig en ontloop de tand een beetje en dan voel ik dat die weer vaster komt te staan maar voel nog wel een vervelend gevoel bij het eten.

Tandarts kon niet zeggen wat er aan de hand is, en de kaakchirurg ook niet... Ik word er een beetje gek van aangezien het een vrij grote investering was..

Iemand met ervaringen, antwoorden, tips?
Ortholimburg

Vanaf 18 kunnen er implantaten ingezet worden als ik mij niet vergis

Is niet meer actueel.
In het algemeen wordt aangeraden om langer te wachten, eerder 23-24 jaar, juist omwille van de restgroei, zoals Lieneke al aangaf .18 jaar is echt te jong voor implantaten in de anterieure regio.
ma, 12/16/2013 - 10:10 Permalink