brandend tandvlees en gevoelige tand onder kronen

Author:
Eveline V
Posted:
wo, 12/18/2013 - 23:22
Hoi,
Ruim 1 maand ver en na 3 maal bijslijpen om de beet goed te krijgen doen 4 van de 6 frontkronen nog pijn. De tanden onder de kroon zijn nog steeds heel gevoelig. Het is zoiets als krassen op een bord, dit voel ik in de tand. Ook heb ik een branderig gevoel aan het tandvlees en voelt alsof mijn tandvlees dik staat. Op de foto is er niets te zien en tandvlees ziet er goed uit. Toch blijft het tandvlees en tanden zeuren.Wat zou dit kunnen betekenen? Een allergie van het cement. De zenuwen van tanden zijn gestoort door het afslijpen of zou er nog iets anders zijn.
Graag raad zodat ik mijn zoektocht kan stoppen.
Alvastbedant voor een reactie.
Eveline
Eveline V

Beste,

Zo, gisteren terug naar de tandarts! Mijn 6 front bovenkant kronen zitten er nog in, maar 2 daarvan heeft hij ontzenuwd! De enige reden die de tandarts kon bedenken waren de ongemakken afkomstig door het etsen. Blijkbaar is het zuur te ver doorgedrongen en doordat ik een diepe beet heb heeft de tandarts te tanden te ver moeten afslijpen. Die andere tanden deden pijn door uitstralingen. Vandaag minder pijn, alleen wat reactie van de behandeling.
Zo zie je maar hoe complex tanden zijn met al zijn zenuwen en zij-zenuwen en natuurlijk ik met blijkbaar heel gevoelige tanden!!
Prettige Kerst en een uitstekend 2014 gewenst voor iedereen!
Eveline
di, 12/24/2013 - 11:27 Permalink