Hallo,
Mijn naam is tom, 18 jaar.
van 2011 tot 2012 heb ik een beugel gehad ,
Na deze behandeling stonden mijn tanden een stuk rechter maar ik was er nog niet helemaal tevreden mee
Ik dacht toen dat verzekeraars alleen beugels tot 18 jaar vergoeden en het dus geen zin had om alsnog om een nieuwe behandeling te vragen.
aangezien dit niet zo blijkt te zijn wil ik nu alsnog een nieuwe beugel behandeling omdat ik vanaf 2014 een verzekering kan nemen die de orthodontie wel vergoed
Ik heb enkele redenen waarom ik graag de behandeling bij een andere orthodontist wil:
1:Omdat na de eerste beugel het resultaat al niet naar mijn verwachting was en ik nu dus minder vertrouwen er in heb dat hij het bij een tweede behandeling wel helemaal mooi recht krijgt.
2:En omdat ik graag een minder opvallende beugel wil
En mijn orthodontist deze technieken niet toepast
(zoals bijv zelfligerende of doorzichtige brackets)
Hieronder staan alle vragen die ik nu heb en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Weet iemand of het mogelijk is om naar een andere tandarts / orthodontist te gaan voor een beugel als ik deze vergoed wil krijgen ?
Ook ben ik bang dat de orthodontist het misschien niet "erg" genoeg vindt om een behandeling uit te voeren aangezien het medisch niet nodig is maar ik het niet mooi genoeg vindt
Mag een orthodontist mij een behandeling weigeren ?
Aangezien ik geen zin heb in een gewone slotjes beugel wil ik graag zelfligerend brackets zoals Damon omdat deze minder opvallen, werkt dit systeem net zo goed als met gewone slotjes ?
weet iemand of er bij deze Damon systeem ook van die ringen om mijn kiezen moeten worden geplaats ?
Voor de damon braces kan ik wel op de website vinden welke tandartsen dit systeem toepassen maar
Van bijv de 3M slotjes kan ik niet vinden welke tandartsen ze toepassen (zie link)
http://solutions.3mnederland.nl/wps/portal/3M/nl_NL/unitek/home/solutio…
weet iemand hoe ik er achter kan komen welke orthodontisten deze transparante brackets gebruiken ?? aangezien dit véél minder opvalt dan metalen brackets
Tenslotte zal ik proberen of ik fotos van mijn gebit kan posten (ik heb nu een kleine overbite en enkele tanden nog niet helemaal recht)
Sorry voor de hele lap tekst maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Bij voorbaat dank
Mijn naam is tom, 18 jaar.
van 2011 tot 2012 heb ik een beugel gehad ,
Na deze behandeling stonden mijn tanden een stuk rechter maar ik was er nog niet helemaal tevreden mee
Ik dacht toen dat verzekeraars alleen beugels tot 18 jaar vergoeden en het dus geen zin had om alsnog om een nieuwe behandeling te vragen.
aangezien dit niet zo blijkt te zijn wil ik nu alsnog een nieuwe beugel behandeling omdat ik vanaf 2014 een verzekering kan nemen die de orthodontie wel vergoed
Ik heb enkele redenen waarom ik graag de behandeling bij een andere orthodontist wil:
1:Omdat na de eerste beugel het resultaat al niet naar mijn verwachting was en ik nu dus minder vertrouwen er in heb dat hij het bij een tweede behandeling wel helemaal mooi recht krijgt.
2:En omdat ik graag een minder opvallende beugel wil
En mijn orthodontist deze technieken niet toepast
(zoals bijv zelfligerende of doorzichtige brackets)
Hieronder staan alle vragen die ik nu heb en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Weet iemand of het mogelijk is om naar een andere tandarts / orthodontist te gaan voor een beugel als ik deze vergoed wil krijgen ?
Ook ben ik bang dat de orthodontist het misschien niet "erg" genoeg vindt om een behandeling uit te voeren aangezien het medisch niet nodig is maar ik het niet mooi genoeg vindt
Mag een orthodontist mij een behandeling weigeren ?
Aangezien ik geen zin heb in een gewone slotjes beugel wil ik graag zelfligerend brackets zoals Damon omdat deze minder opvallen, werkt dit systeem net zo goed als met gewone slotjes ?
weet iemand of er bij deze Damon systeem ook van die ringen om mijn kiezen moeten worden geplaats ?
Voor de damon braces kan ik wel op de website vinden welke tandartsen dit systeem toepassen maar
Van bijv de 3M slotjes kan ik niet vinden welke tandartsen ze toepassen (zie link)
http://solutions.3mnederland.nl/wps/portal/3M/nl_NL/unitek/home/solutio…
weet iemand hoe ik er achter kan komen welke orthodontisten deze transparante brackets gebruiken ?? aangezien dit véél minder opvalt dan metalen brackets
Tenslotte zal ik proberen of ik fotos van mijn gebit kan posten (ik heb nu een kleine overbite en enkele tanden nog niet helemaal recht)
Sorry voor de hele lap tekst maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Bij voorbaat dank
Re: Niet tevreden met resultaat beugel
Ik kan je niet echt veel verder helpen, maar wel de tip geven om een gesprek aan te gaan met een andere orthodontist. Daar kun je vragen of ze doorzichtige brackets hebben (volgens mij zijn zelf-ligerende meestal van zilver, ik heb witte en die zijn juist niet zelf-ligerend) en al je vragen voorleggen voordat je besluit om wel of niet voor een behandeling bij deze orthodontist te gaan. Je zou ook gewoon een telefoontje kunnen plegen om te vragen naar de doorzichtige brackets.
Het lijkt me prima dat je naar een andere orthodontist gaat, je hebt daar tegenwoordig geen verwijzing van de tandarts meer voor nodig.
Ik heb zelf zelf-ligerende keramische brackets (niet damon),en ben er erg tevreden mee. Nadeel is dat wel wat groter zijn dan normale metalen brackets (ik weet niet heel zeker of dat altijd zo is, maar in mijn geval wel).
Een linguale beugel is natuurlijk helemaal mooi en heerlijk onzichtbaar. Alleen zou ik, als je hier voor kiest, wel eerst vragen hoe je behandelingsplan er precies uit gaat zien. Als je bijvoorbeeld veel elastieken moet gaan dragen, dan zullen er, voor zover ik weet, toch ook een paar brackets aan de buitenkant van je tanden geplaatst moeten worden en dan natuurlijk ook nog de elastieken zelf die niet onzichtbaar zijn. In dat geval zou ik denk ik zelf niet voor een veel duurdere linguale beugel kiezen want geheel onzichtbaar wordt het dan toch niet, maar gewoon voor doorzichtige slotjes.
Veel succes gewenst met je (mogelijke) tweede ronde in de beugel!
Niet correct!!!
Ik had dit echter gelezen op een ander forum, dat een meisje een linguele beugel had, maar toch ook nog een paar brackets met elastieken aan de buitenkant van de tanden kreeg. Maar dat kan dus ook anders..... Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dan? Bv een kruisbeet elastiek, die moet toch wel van de binnenkant van de ene tand/kies naar de buitenkant van de andere tand/kies lopen? (dus minstens 1 bracket aan de buitenkant nodig lijkt mij...) Maar dat klopt dus niet.....