Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan zo 1, 2, 3 niet vinden wat ik eens (hier?) heb gelezen.
Zoals de titel al verklapt heb ik last van het feit dat ik weinig glazuur op mijn tanden over heb. Laten we het maar op de "cola generatie" houden.
Ik ben 27 jaar oud en heb behoorlijk wat last van mijn gebit. O.a. Constante hoofdpijn, problemen bij het eten/drinken (koud, warm, zoet) en last van mijn kaak waarbij ik ook hier de tanden / slijtage als oorzaak vermoed.
Nu heb ik eens iets gelezen over een (zeer nieuwe?) techniek waarbij er een speciale lak aangebracht word. Ik kan hier zeer weinig over vinden en mijn arts kent dit niet.
Kan iemand mij iets meer vertellen over de mogelijkheden anders dan het complete gebit vervangen door kronen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Sander.
Zoals de titel al verklapt heb ik last van het feit dat ik weinig glazuur op mijn tanden over heb. Laten we het maar op de "cola generatie" houden.
Ik ben 27 jaar oud en heb behoorlijk wat last van mijn gebit. O.a. Constante hoofdpijn, problemen bij het eten/drinken (koud, warm, zoet) en last van mijn kaak waarbij ik ook hier de tanden / slijtage als oorzaak vermoed.
Nu heb ik eens iets gelezen over een (zeer nieuwe?) techniek waarbij er een speciale lak aangebracht word. Ik kan hier zeer weinig over vinden en mijn arts kent dit niet.
Kan iemand mij iets meer vertellen over de mogelijkheden anders dan het complete gebit vervangen door kronen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Sander.
Re: Weinig glazuur, welke opties?
Poetsen vlak na het drinken doe ik niet en vaak spoel ik met water als ik cola gedronken heb.
Snoepen doe ik zelden, zo wel dan is het alles in 1x en niet verspreid over de dag.
Omdat ik het idee heb dat het toch al hopeloos is en sat het niet erger kan worden heb ik eigenlijk verder niets aangepast.
Ik zou de laklaag graag willen proberen gezien de kosten. De zorgverzekeraar vergoed maar 750 euro waarvan dus al 380 euro eigen risico.. Te belachelijk voor woorden eigenlijk, die zorgverzekering in Nederland..
Wat houd de behandeling met composiet precies in?
Ik zal eens een eet/drink dagboek bijhouden en een consultant zoeken.
De mondhygiënist helpt je graag verder met het aanpassen van de voeding. Je kunt ook naar yvital.nl gaan om je online te laten begeleiden.
Composiet is gewoon wit vulmateriaal waarmee je tanden/kiezen weer kunt opbouwen. Daarvoor moet je niet naar de 1e de beste tandarts gaan. Google eens op gnatholoog en esthetische tandheelkunde. Kom je er niet uit en woon je toevallig in de Achterhoek, dan ken ik daar nog een hele goede expert in. Doe me dan even een priveberichtje.
Ik woon in Almere maar reizen voor een goede tandarts vind ik niet erg. Ik ga nu voor "de normale dingen" naar Utrecht.
Vind het maar lastig, zeker ook omdat ik (waarschijnlijk als velen) een tandarts nodig heb die uitleg geeft en rustig aan doet en ook let op pijnsignalen :)
Ben als kind mishandeld (ja zo kan ik het rustig noemen) door een tandarts.
Maar daarvoor is een uitgebreid onderzoek nodig, en de aanvraag moet wel gedaan worden door een tandarts die er weg mee weet.
Kronen doen we niet meer voor zoiets, dar gebeurt allemaal met composiet.
Wel forse klus wanneer daar een beetverhoging aan te pas moet komen wat zeer waarschijnlijk het geval is.
Overigens : als je veel drinkt vanwege droge mond (medicatie?) zou ik juist geen zaken als cola en zo drinken want dan wil/moet je alleen maar meer drinken, dorst gevoel neemt bij de meeste mensen juist toe door frisdranken.
Koffie en thee mits zonder suiker is geen probleem.
Water lest bij mij de dorst niet op één of andere manier.
Thee/koffie zonder suiker is geen optie haha. Maar ik zal wel op het suiker gebruik letten.
Als het onder bijzondere tandheelkunde valt dekt de basisverzekering het wel?
Hoofdpijn is vaak aanwezig, al een jaar of 10 en deze varieert van ligt aanwezig tot kloppende, migraine achtige pijn. Uiteraard al van alles geprobeerd, medicijnen tegen migraine, fysio, sporten, behandeling met electroden etc. etc.
Op een slechte dag slik ik behoorlijk wat medicijnen. Ook medicijnafhankijke hoofdpijn is al "getest" door 3 maanden lang niets te slikken.
Voor zover ik weet heb ik verder niets, en bijna alles is al getest.
Als ik wakker word zit mijn kaak soms op slot, eigenlijk alleen rechts. Ook hiermee naar de huisarts gegaan na 4 weken, en die wuifde het weg als "daar hebben meer mensen last van, wacht het maar af".
Knakken doet de kaak alleen 's ochtends, als ik dan een paar keer bewogen heb dan heb ik er de rest van de dag geen last van. Een heel enkele keer (eens per jaar) beweeg ik mogelijk verkeerd en kneus ik (denk ik!) wat spieren in het gezicht waardoor ik dan 2 ~ 3 weken constant last heb van de kaak, daarna gaat het weer goed.
Hangt allemaal wellicht met elkaar samen.