Ik merk dat mijn onderste voortanden steeds verder gaan draaien .. wat kan ik er aan laten doen ? Ik begin het nu wel hinderlijk te vinden,als ik er naar kijk. Ze zijn ook af en toe gevoelig trouwens .. Op de 2e foto kan je het beste zien .. Hetzelfde heb ik ook met mijn rechtsachterste kies,die totaal geen aansluiting heb aan de bovenste kies omdat ik die al 7 jaar mis. Die krijg ik helaas niet op de foto ...
De rede dat ze ooit zijn gaan draaien kwam doordat ik als kind het lollig vond om flessen open te draaien met mijn tanden,erg stom (was in 1997 tot 1999). In 1999 waren die tanden al iets gedraaid (bijna niet zichtbaar) .. maar niet zo erg als nu .. nu is het duidelijk zichtbaar ..
De rede dat ze ooit zijn gaan draaien kwam doordat ik als kind het lollig vond om flessen open te draaien met mijn tanden,erg stom (was in 1997 tot 1999). In 1999 waren die tanden al iets gedraaid (bijna niet zichtbaar) .. maar niet zo erg als nu .. nu is het duidelijk zichtbaar ..
Re: Gedraaide tanden
Dit is orthodontisch goed te corrigeren, maar enkel zinvol als er nadien een permanente retentie wordt gekleefd ( een draadje aan de binnenkant) . Indien niet, is de kans vrijwel 100% dat ze nadien terug gaan verschuiven.
Opmerking: dit kan eigenlijk geen kwaad voor je gebit, behalve in ernstige gevallen., dus veel erger dan bij U.
Wat is jullie advies dus