tanden poetsen met alleen water.....

Author:
anoniem10
Posted:
vr, 01/10/2014 - 18:03
Hoi,

Ik heb misschien een beetje een rare gewoonte. Nu ik een beugel heb poets ik heel vaak mijn tanden, maar meestal gewoon even snel met alleen water om de etensresten eraf te poetsen. Twee keer per dag poets ik wel met tandpasta, waarvan 1 keer uitgebreid ('s avonds). Ik vroeg me af of dit een slechte gewoonte is (poetsen zonder tandpasta), of misschien juist goed. Want poetsen met tandpasta direct na de maaltijd/ het eten van zure dingen is toch ook niet (altijd) goed voor het tandglazuur, of geldt dat net zo goed voor het poetsen zonder tandpasta?
Delana

volgens mij gaat het erom dat poetsen niet goed is als het glazuur zacht is (door zuur eten/drinken), omdat je het dan letterlijk een beetje wegpoetst. Of je het dan met of zonder tandpasta doet is niet zo belangrijk denk ik. Dus beter niet doen, en na zuur eten/drinken juist even met water naspoelen (en dan alsnog minstens een uur wachten met poetsen)
vr, 01/10/2014 - 20:20 Permalink
anoniem10

Ik ben wel benieuwd of het voor het glazuur inderdaad niet uitmaakt of je met of zonder tandpasta poetst.....
Ik probeer trouwens na zuur eten/ drinken ook niet meteen te poetsen, tenzij mijn beugel helemaal vies geworden is (bv na het eten van mango, papaja en dat soort fruit), dan poets ik het er voorzichtig met water af.
vr, 01/10/2014 - 20:58 Permalink