slotjes vraag

Author:
rilana30
Posted:
za, 01/11/2014 - 10:31
sinds vannacht 3 uur is er weer een slotje los (damon ) links onder in ook wel de tunnel bracket genoemd volgens mij

dit is al de 2e x in 1 week dat er nachts een bracket los gaat ik baal hier behoorlijk van . de 1e x was rechts onder 2e tand naast hoektand
ik schrok er wakker van (voelde het gebeuren) :smt017 het blijkt dus dat zij mijn man dat ik geregeld ligt te knarsetanden nachts en druk op mijn tanden uit oefen door ze stevig op elkaar te drukken en dat allemaal in mijn slaap :( ik heb al 2 beet verhogers op de hoogte van mn 2 hoektanden onder maar kennelijk werk dit niet goed genoeg bij mij .
mijn man heeft de draad tegen de bracket er naast afgeknipt en ik heb hem bewaard .
maandag zal ik de ortho er even va op de hoogte stellen want mijn 1e controle is pas 3 febr.
ik vroeg me af of er niet iets anders is ipv beet verhogers zodat ik ze er niet steeds afbijt want ik zit er best wel mee
hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor want ik durf straks helemaal niet meer te gaan slapen omdat ik bang ben dat er weer een af gaat :oops:

gr rilana
Ortholimburg

Afgeknipte draad bijhouden heeft geen zin, wordt toch niet gerecupereerd.
Blokjes kunnen niet tegen knarsen, en jij kan er ook niks aan doen ,want onbewust. Dit is niemands fout, ,valt gewoon onder de rubriek "shit happens!"
Beetverhoging helpt wel, maar dan mag je er ook niet "excentrisch" op bijten, dit betekent, als je scheef gaat bijten, want dat gebeurt wel vaak als je knarst. Probleem is dat opbeetjes afslijten, of dat de tanden waarop ze staan worden ingedrukt waardoor er opnieuw contact ontstaat, en dan moeten de opbeten verhoogd worden.
Ikzelf probeer in die gevallen de brackets meer naar het tandvlees te kleven ,waardoor er geen contact is, maar dat lukt niet altijd, en zeker al niet bij Damon omdat dit erg dikke brackets zijn omwille van de slotjes die ingebouwd zijn.
een andere opties is op de kiezen geen gekleefde tubes te zetten, maar de klassieke "oude" ringen te plaatsen. Die breken nl veel minder makkelijk.
Ik zou het overleggen met je orthodontist, hier is wat creativiteit voor nodig, want als de brackets de hele tijd afbreken dan schiet de behandeling niet op.
za, 01/11/2014 - 11:26 Permalink
rilana30

bedankt voor je antwoord maandag neem ik even contact met ze op om te overleggen hoe we het verder gaan doen of idd de beet verhogers moeten hoger /meerdere plaatsen of idd die irritante ringen maar stiekem hoop ik op een andere oplossing misschien iets van een bitje of zo
za, 01/11/2014 - 12:40 Permalink
Ortholimburg

misschien iets van een bitje of zo

Moeilijk: ofwel kunnen je tanden dan niet meer verplaatsen, ofwel past je bitje na een paar dagen niet meer! Dan moet je al een bitje hebben dat je tanden niet raakt zodat die kunnen bewegen. Is wel te doen, maar nogal wat kunst en vliegwerk!
za, 01/11/2014 - 13:06 Permalink