Hallo allemaal,
Sinds paar dagen heb ik terug last van een snijdend gevoel tussen men tanden. Ik keek vanmorgen in de spiegel en ik heb er een foto met flits van proberen nemen. Ik snap niet dat ik last blijf krijgen want ik poets ze 2 x per dag. Tandsteen enzo is in augustus weggedaan en volgende maand moet ik terug. In die tijd ben ik ook nog eens langs geweest omwille van men obsessie die ik heb ontwikkeld door vele behandelingen die ik heb moeten ondergaan en het minste dat ik nu voel wil ik kijken om te zien of er niets is.. Heb dan ook al heel wat tegengekomen op het internet over paradontitis etc.. En nu maak ik me daar zorgen over. Zoals je kan zien is op deze foto ( tand voor gerepareerde kies ( die was gebroken ) dat daar het tandvlees men tand niet zo goed omsluit en nu denk ik dat er iets mis is pf. Hopelijk kunnen jullie mij misschien wat geruststellen.
Alvast bedankt.
Groetjes
Sinds paar dagen heb ik terug last van een snijdend gevoel tussen men tanden. Ik keek vanmorgen in de spiegel en ik heb er een foto met flits van proberen nemen. Ik snap niet dat ik last blijf krijgen want ik poets ze 2 x per dag. Tandsteen enzo is in augustus weggedaan en volgende maand moet ik terug. In die tijd ben ik ook nog eens langs geweest omwille van men obsessie die ik heb ontwikkeld door vele behandelingen die ik heb moeten ondergaan en het minste dat ik nu voel wil ik kijken om te zien of er niets is.. Heb dan ook al heel wat tegengekomen op het internet over paradontitis etc.. En nu maak ik me daar zorgen over. Zoals je kan zien is op deze foto ( tand voor gerepareerde kies ( die was gebroken ) dat daar het tandvlees men tand niet zo goed omsluit en nu denk ik dat er iets mis is pf. Hopelijk kunnen jullie mij misschien wat geruststellen.
Alvast bedankt.
Groetjes
Re: Terugtrekkend tandvlees?
Bedankt lieneke voor je antwoord,
Een poetstrauma wil dan zeggen dat ik niet goed poets of? Ik weet inderdaad niet goed welke tactiek de beste is.. En volgende maand moet ik naar tandarts en ga haar dan om advies vragen.. Vooral aan die kant aan die 3 tanden heb ik inderdaad veel last.. Maar ik moet me hier dan geen zorgen over maken? Denk steeds aan paradontitis maar dat is denk ik voor mensen die jarenlang niet veel aan hun gebit doen..ik ben nog 2 maand geleden bij de tandarts geweest en die zei dat ik men gebit beter verzorg en tandvlees goed is maar dat voelt niet zo omdat ik steeds dingen opmerk. Misschien is het ook door teveel te kijken ( obsessie ) dat ik alles opmerk.. Kan ook..
Groetjes
Ik heb net men tanden proberen poetsen via een bepaalde tactiek ( opgezocht op google) maar het lukt echt heel moeilijk omte poetsen aan de rechterkant. Ook merktte ik dat aan men wijsheidstand het echt dik staat! Moeilijke plaats op te poetsen en het begon flink te bloeden.. Herstelt het tandvlees zich dan vanzelf? Herinner me net dat ik 2 weken geleden ofzo ook al iets opmerktte aan die tand maar had het genegeerd ( kwestie van die obsessie los te proberen laten) maar ja vandaag is dat niet echt gelukt. Is men tandvlees dan wel degelijk wat teruggetrokken of? En kan het nog erger worden? Of herstelt het zich vanzelf?
Bedankt voor al het advies!
Enorme pluim voor jullie.
Groetjes
Ik denk dat ik haar morgen bel om eens te laten nakijken want zit mezelf weer helemaal gek te maken. Het stomme eraan is dat het zondag is vandaag.. Ik heb gisteren men verstandskies proberen poetsen en zie dat er een minuscuul stukje glazuur?/tand is afgebroken in de kies ervoor. Ik snap er echt niets meer van. Voel me echt niet goed dat de problemen blijven opstapelen.