brackets, waarvan gemaakt?

Author:
Ronnybeugel
Posted:
za, 01/11/2014 - 20:33
Hallo, mijn geregistreerde naam is Ronny en dat is me echte naam.
Ik heb sinds kort een beugel, brackets.
Deze brackets met draadje erdoorheen zijn gemaakt van metaal.
Maar ik zou graag willen weten wat voor materiaal het is.
Is dat een standaard materiaal wat iedereen gebruikt of is dat nog wel eens verschillend wat gebruikt wordt?
De orthodontist heb ik laatst nog gevraagd via de telefoon maar kon het me niet zeggen.
Vind ik eigenlijk niet kunnen want dat behoren ze te weten.
Mischien kan iemand anders het me daar zeggen want er lopen verschillende orthodontisten.
Maar hopelijk kan iemand me hier ook deze informatie geven.
Alvast bedankt.

Ronny
Ronnybeugel

Bedankt voor de reactie.
Rvs dus, zou ik nog graag willen weten de reden waarom dit gekozen is?
Ik weet wel zou je het van nikkel maken b.v. dan is de kans dat veel mensen hier op reageren ( nikkelallergie ).
Vandaar zeker rvs?
Al zou je ook op rvs kunnen reageren denk ik.

Ronny
zo, 01/12/2014 - 07:00 Permalink
Ortholimburg

Rvs dus, zou ik nog graag willen weten de reden waarom dit gekozen is?
Ik weet wel zou je het van nikkel maken b.v. dan is de kans dat veel mensen hier op reageren ( nikkelallergie ).

Ronny

Waarom zou er niet voor RvS gekozen zijn? En waarom zou er in godsnaam voor nikkel gekozen worden.Heeft geen goede materiaaleigenschappen en wordt eigenlijk alleen aan een legering toegevoegd om het metaal beter te kunnen gieten, maar daar bestaan alternatieven voor.
Waar wil je eigenlijk naartoe met deze vragen?
zo, 01/12/2014 - 09:59 Permalink
Ortholimburg

Allergische reacties op orthodontische apparatuur komen eigenlijk bijna nooit voor.
Je zegt dat je je beugel een tijdje hebt. hoe lang? heb je ondertussen een allergische reactie erop gedaan,? Want als je er in de eerste weken nog niet op gereageerd hebt, komt het niet meer.
zo, 01/12/2014 - 19:36 Permalink
Ronnybeugel

De beugel heb ik nu een maand en inderdaad zal ik er nu niet meer op reageren.
Het komt ook heel zelden voor had ik begrepen.
Als ik reageer op een metaal is dat meestal een goedkoop metaal.
Zo had ik ooit een goedkope ketting gekregen, omgedaan en binnen 5 min. mijn hele nek onder de uitslag.
Maar de beugel, ik zal er dus niet op reageren maar dat komt ook denk ik dat het geen goedkoop materiaal is.
Ik ben blij met mijn beugel, wel last ervan maar als hij ooit uit mijn mond gaat heb ik een mooi gebit.

Ronny
di, 01/14/2014 - 04:47 Permalink