Veel napijn na trekken van 2 kiezen Normaal???

Author:
yuna28
Posted:
ma, 01/13/2014 - 15:07
Hoi hoi ,
Ik heb afgelopen donderdag 2 kiezen rechtsboven laten trekken .
1 was totaal afgebroken en had daar een pijnklacht van (al ooit een x een wortelkanaal behandeling gehad dus kies was al dood)
Die hebben ze per wortel eruit moeten halen + zat een fistel onder (jaaahh ramp gebit)
Daar bij de achterste kies ook niet helemaal lekker liep hebben ze die er ook uitgehaald ,alleen was dat een drama omdat de wortels er met ee boog in zaten ...mn damens kregen hem er niet uit dus een mannelijke collega heeft hem met veel kracht uit kunnen krijgen .
Totaal 1 uur gelegen pfffff .
Toen ik tijdens de behandeling na het trekken van de 2de kies stiekem met mn tong voelde ,zei ik hey er zit nog wat scherps ....
En toen zei ze dat is je kaak bot dat gaan we nog even bij slijpenn(ieeehhhhh dacht ik)
Super blij dat ik ervanaf was ....ibroprufen 600 gehaald en toen kwam de napijn oeiiioeeei.
Probeer even zo specifiek mogelijk te zijn .
Nu is het maandag en heb nog steeds pijn .....vanacht voor het eerst doorgeslapen ..alle nachten daarvoor wakker van pijn en pijnstillers geslikt.
Dus mijn vraag is : is het normaal om nu nog pijn te ervaren ???
Heb wel is eerder een kies laten trekken(ging wel veel gemakkelijker dan deze) maar daar huppelde ik vrij snel doorheen .
Heb wel mn tandarts ondertussen gebeld en mag evt woensdag als de pijn er nog is even langs komen.
Alvast bedankt voor het lezen hoop dat jullie weat advies hebben:D
Sammetje11

Het klinkt als een heftige behandeling en daarom is het waarschijnlijk normaal om nu nog napijn te hebben. Vergeet niet dat er twee kiezen getrokken zijn en als ik zo lees hoe dat gegaan is, kan ik me de napijn goed voorstellen.Het is al met al toch een soort operatie. Wat eventueel ook nog kan is dat je de bloedprop in een van de wonden bent verloren en dus een dry socket hebt. Dat je vannacht doorgeslapen hebt duidt hoe dan ook op verbetering.
ma, 01/13/2014 - 15:34 Permalink