Ik heb afgelopen maandag het tweede deel van een wkb aan een grote molaar in de bovenkaak gehad. Tussen deel 1 en deel 2 geen centje pijn gehad. Maar tijdens het tweede deel heel veel pijn als ze diep in de kanalen prikte en spoelde. Echt gemene pijn! (Had alsnog een verdoving kunnen vragen maar lag met zo'n rubberdam over m'n mond en dus heb ik dat niet gedaan (stom). Maar nu een vraag over de napijn. Sinds de behandeling heb ik tijdens het bijten (en voelen met m'n tong over het kauwvlak) pijn. Als ik er per ongeluk op kauw of bijt dat doet dat echt behoorlijk pijn wat ook nog eens een half uurtje na zeurt. Dit nu al 4 volle dagen. Het neemt niet af en ook niet toe. Wel wordt het 's avonds ietsje erger, maar als ik lig 's nachts dan klopt het niet ofzo. Misschien moet ik erbij vermelden dat er alleen nog maar een noodvulling is zit. Wel alle staafjes etc ,maar omdat de complete vulling nog vervangen moet worden, heeft ze opnieuw gevuld met eerst caviet en daarna 1 klein laagje van harder spul.
Mijn vraag is:kan het met de noodvulling te maken hebben of is dit puur een kwestie van gekneusde wortelpunten? En kan het wel eens gebeuren dat dit zo lang duurt zonder dat het al afneemt na 4 dagen? De kies staat trouwens alleen, ernaast zit een getrokken verstandskies (jaren geleden) en de grote molaar ervoor is een half jaar geleden getrokken. Wat ik zo vreemd vind is dat ik tussen deel 1 en deel 2 echt nul pijn heb gehad. Kon er alles op kauwen. Daardoor hoop ik maar dat de kans dat het een ontsteking is klein is. Wel voelt de kies ook iets hoger aan na deel 2, maar ook dit was hiervoor (tussen deel 1 en 2) NIET het geval. Dus mss een soort zwelling van weefsel na de behandeling?
Heb al meerdere wkb's gehad en dit nog nooit zo erg gehad. Dus ik dacht, ik vraag het even.
Mijn vraag is:kan het met de noodvulling te maken hebben of is dit puur een kwestie van gekneusde wortelpunten? En kan het wel eens gebeuren dat dit zo lang duurt zonder dat het al afneemt na 4 dagen? De kies staat trouwens alleen, ernaast zit een getrokken verstandskies (jaren geleden) en de grote molaar ervoor is een half jaar geleden getrokken. Wat ik zo vreemd vind is dat ik tussen deel 1 en deel 2 echt nul pijn heb gehad. Kon er alles op kauwen. Daardoor hoop ik maar dat de kans dat het een ontsteking is klein is. Wel voelt de kies ook iets hoger aan na deel 2, maar ook dit was hiervoor (tussen deel 1 en 2) NIET het geval. Dus mss een soort zwelling van weefsel na de behandeling?
Heb al meerdere wkb's gehad en dit nog nooit zo erg gehad. Dus ik dacht, ik vraag het even.
Re: Wortelpunten van slag?
Ik herken er wel iets in. Ook ik heb nog niet zolang geleden een Wkb gehad in een grote kies. Na de 1e behandeling ook geen centje last gehad, maar na de 2e behandeling ook veel kauw(druk) pijn gehad. Heb hier een ruime week last van gehad. Volgens TA kwam dit omdat hij vrij diep in de kanalen had gezeten, waardoor de wortelpunt en het kaakbot wat geïrriteerd kunnen raken. De (druk) pijn die je dan voelt bij het kauwen komt dan niet uit de kies (kan ook niet want de zenuw is eruit), maar komt hier dus vandaan. Hoop voor je dat het bij jou ook zoiets zal zijn. Vertrouw je het niet, dan zit er niks anders op om terug te gaan naar je TA. Sterkte en succes....