Beste forumleden,
Ik ben nieuw op het forum, dus als ik het verkeer heb geplaatst dan mag die wel verplaatst worden naar de juiste locatie. Heb een aantal vragen die ik altijd al is wilde weten.
1) Sinds een aantal jaar sta ik onder controle bij een mondhygiënist, die mij heeft aangeraden om tanden te stoken. Sinds dien doe ik dat ook dagelijks. Tijdens het tv-kijken zie je een reclame voor het spoelen met mondwater (listerine of iets vergelijkbaars). Ik vraag me af wat hier de toevoeging van is.
2) Waar of niet waar en waarom: Meestal hou ik na het drinken van cola (of sinas of iets anders met prik) een half uur aan voordat ik 's avonds mijn tanden ga poetsen voor het slapen gaan. Dat is me ergens een keer vertelt, maar vraag me af of die waar is of niet.
3) Daarnaast is het zo dat ik 's morgens direct na het ontbijt niet over kan om te tandenpoetsen, meestal moet ik hiervoor even wachten en dan wil het wel. Maar dat is overigens niet optimaal aangezien ik er 's ochtends ook niet vroeger voor wil opstaan. Stel ik zou tandenpoetsen voor het ontbijt verklaart men me denk ik voor gek (al doen Russen dat wel). Maar mijn gevoel zegt dat ik dan de werking van het tandenpoetsen te niet doe. Mijn ontbijt bestaat bijna altijd uit een knacker met vleeswaren of kaas, boterham met hagelslag en daarna met vleeswaren.
Dus ik ben benieuwd wat hierop de antwoorden zijn. Alvast bedankt voor het lezen.
Groeten,
Brands1990
Ik ben nieuw op het forum, dus als ik het verkeer heb geplaatst dan mag die wel verplaatst worden naar de juiste locatie. Heb een aantal vragen die ik altijd al is wilde weten.
1) Sinds een aantal jaar sta ik onder controle bij een mondhygiënist, die mij heeft aangeraden om tanden te stoken. Sinds dien doe ik dat ook dagelijks. Tijdens het tv-kijken zie je een reclame voor het spoelen met mondwater (listerine of iets vergelijkbaars). Ik vraag me af wat hier de toevoeging van is.
2) Waar of niet waar en waarom: Meestal hou ik na het drinken van cola (of sinas of iets anders met prik) een half uur aan voordat ik 's avonds mijn tanden ga poetsen voor het slapen gaan. Dat is me ergens een keer vertelt, maar vraag me af of die waar is of niet.
3) Daarnaast is het zo dat ik 's morgens direct na het ontbijt niet over kan om te tandenpoetsen, meestal moet ik hiervoor even wachten en dan wil het wel. Maar dat is overigens niet optimaal aangezien ik er 's ochtends ook niet vroeger voor wil opstaan. Stel ik zou tandenpoetsen voor het ontbijt verklaart men me denk ik voor gek (al doen Russen dat wel). Maar mijn gevoel zegt dat ik dan de werking van het tandenpoetsen te niet doe. Mijn ontbijt bestaat bijna altijd uit een knacker met vleeswaren of kaas, boterham met hagelslag en daarna met vleeswaren.
Dus ik ben benieuwd wat hierop de antwoorden zijn. Alvast bedankt voor het lezen.
Groeten,
Brands1990
Re: Iets wat graag wil weten.
Over je eerste punt had ik 2 weken geleden nog een gesprek met mijn mondhygiëniste.
Heb ook gevraagd of het effectief is om te spoelen met mondwater en andere zooi die je in reclames vaak voorbij ziet komen.
Mijn mondhygiëniste vertelde mij dat dit eigenlijk helemaal niet effectief is en dus niets toevoegt, dus kort gezegd dat je gewoon moet stoken en goed poetsen.
Er schijnt wel een soort mondwater te zijn die tandartsen je kunnen geven of zo, als je last hebt, maar die schijn je ook maar een bepaalde periode te mogen gebruiken. Verder weet ik niet meer precies wat dat spul nu precies is, maar zag het staan in de behandelkamer.
Poetsen voor het ontbijt doe ik al mijn hele leven lang. Dus ik vind het helemaal niet zo gek.
Mag ik vragen waarom je je tanden vóór het ontbijt poetst? Ik doe dat zelf niet en daarom klinkt het voor mijn ook onlogisch in de oren. Immers, je gaat eerst je tanden schoonmaken (poetsen), en vervolgens weer vies maken (eten). Waarom niet eerst viesmaken en daarna poetsen?
Als ik uit bed kom, wil ik maar een ding en dat is zo gauw mogelijk tandenpoetsen. Poetsen is bij mij duidelijk gekoppeld aan opstaan en douchen (poetsen onder de douche is tijdsbesparing) waardoor ik het ook nooit zal vergeten. Pas dan ben ik weer lekker fris en ben ik klaar voor de dag.
Je zei het laatst zelf af, mensen hebben allemaal hun eigen gewoontes en dat blijkt maar weer.
Wel leuk dat je onder de douche je tanden poetst (ik ook) en dan weer fris, fruitig en schoon bent.. en dan weer gaat eten! Heb je net een schone, frisse mond... ga jij het verpesten door iets te eten :wink: Haha, blijkbaar houden we er dus inderdaad allemaal onze (al dan niet vreemde) gewoontes op na. Dat eten an sich (kennen ze ook buiten de Achterhoek hoor ;)) niet "vies" of slecht voor je tanden is, wist ik niet. Toch weer wat geleerd! :D