kaakpijn???

Author:
ElizeLite
Posted:
do, 01/23/2014 - 01:08
Ik kreeg 5 dagen geleden last van mijn kaak. Zelfde gevoel als bij klemmen alleen denk ik nu dat het iets anders is.

Het gaat om mijn rechterkaak. Zowel boven als onder als zijkant bij kaakgewricht pijn.
Heel de rij van tanden en kiezen zowel boven als onder zijn pijnlijk bij kauwen. Maar geen last van koud warm of tikke met einde van een mes of de electrische tandeborstel de kop.

De pijn werd erger, geen kloppende pijn maar echt zeurende pijn.
Mijn wang is warm en onder mijn oog op het jukbeen ziet het beetje rood.
Mijn oog traant en heeft rode adertjes op het witte alsof je te lang achter computer heb gezeten.
Als ik op mijn rug lig of als ik buk voelt het alsof er een druk op staat en verergert de pijn.

De ergste pijn is in de ochtend en in de avond.

Ik slik al tweemaal daags naproxen 1 tablet van 500 mg per keer. En ik neem tussendoor 1 advil 400 mg ibrufen. En smeer mijn kaak tweemaal per dag in met voltaren gel waar difclofinac in zit. (Wat overigs wel tijdelijk verlicht)
En ik spoel met hexidril omdat ik dit nog had staan. Weet niet of dit slecht is

Er is bij geen enkele tand of kies een verdikking te voelen of een pijnlijke plek.

Ik vraag me af wat het is? Alvast bedankt voor de reactie.
ElizeLite

Wat ik nog vergat;

Tong is aan dezelfde zijde/kant ook pijnlijk.
Nek voelt ook pijnlijk en oor alsof die dicht zit.
En mijn neus loopt maar dan net alsof het waterdruppels zijn, zo een lopend gevoel maar toch snuit ik maar 6 keer per dag.
En heb veel speeksel in mijn mond.
Soms voel ik een beetje pijn bij mijn slaap daar.
do, 01/23/2014 - 01:20 Permalink
vV

een deel van de klachten lijkt op verschijnselen van fors klemmen/knarsen. maar niet alles. Kan zijn dat er een kaakholteontsteking mee speelt.
Gezien eea zou ik toch even bij wellicht in eerste instantie de huisarts langs, wellicht ook de tandarts.
do, 01/23/2014 - 08:11 Permalink
ElizeLite

Ik ga straks de dokter bellen voor een afspraak want heb nu ook 38.2 koorts erbij gekregen.
Heb vannacht geen oog dicht gedaan pas om 6 uur was de pijn weg en kon ik rechtop zittend een uurtje slapen..

En het is altijd avond/nacht/ochtend dat ik het meeste last van pijn heb.
Wat kunnen ze doen tegen een kaakholteonsteking? En kan dit overslaan naar een kaak ontsteking?

Nu de pijn weg is voelt wel mijn bovenkaak stijf aan inclusief alle kiezen en tanden. Voor de rest is mijn wang nog rood een plekje op de jukbeen.

Mag ik op die pijnlijke kant eigenlijk wel eten? Of doet dat meer kwaad dan goed?
do, 01/23/2014 - 09:05 Permalink
ElizeLite

Ik ben bij de dokter geweest en die denkt dat het ligt aan de verstandskies rechtsonder omdat die doorkomt.
Ik begrijp zelf niet dat er dan al die andere klachten zijn?

Ik heb een ontstekingsremmer gehad en een zware pijnstiller tramadol en spray voor in de neus voor de holte.
Pijn is wel weg nu, is afwachten wat het doet als het is uitgewerkt.
do, 01/23/2014 - 21:24 Permalink