De vorige keer ben ik voor het eerst sinds tijden weer naar de tandarts geweest. Het was een controle, niks aan de hand. Tot het maken van de röntgenfoto. Ik heb blijkbaar 2 gaatjes bij mijn tanden, maar dat was alleen te zien op de röntgenfoto. Dat betekent dat het gaatje onder mijn tandvlees zit? Hoe gaan ze dit in hemelsnaam vullen? Ik begin echt in paniek te raken hierover :(
Re: Gaatje onder tandvlees
Daar zijn dan de meningen over verdeeld, want ik vind persoonlijk dat een gewone prik heel iets anders is dan een verdoving bij de tandarts.
@Supermarr, voor de verdoving hoef je echt niet bang te zijn. De lange naald ziet er misschien wat afschuwwekkend uit, maar deze is zo scherp dat je er nagenoeg niks van voelt als de verdoving gezet word. Ook de verdovingsvloeistof is niet pijnlijk. Probeer je zoveel mogelijk te ontspannen, want hoe gespannener je bent, hoe meer je denkt te voelen :wink:
" Ik heb blijkbaar 2 gaatjes bij mijn tanden, maar dat was alleen te zien op de röntgenfoto.Dat betekent dat het gaatje onder mijn tandvlees zit? "
Zitten er in desbetreffende tanden vullingen? Want dan het ook zijn dat de gaatjes onder de vullingen zetten oftewel lekkende vullingen en die zijn zo op het oog ook niet zichtbaar namelijk.
Zijn het gaatjes onder het tandvlees, dan betreft het de wortel. Dat heb ik ook eens gehad bij een kies, maar die kies kon helaas niet behouden blijven :(
Sterkte en maak je niet te druk over de verdoving.....
Afijn .. laat mijn gezwets maar zitten .. terug op topic !
Maar goed, moet je een verdoving aanvragen voordat ze beginnen of vragen ze het vanzelf? Zou nogal kut zijn als ik ervan uit ga dat ik het krijg en ze vervolgens lekker mijn tandvlees gaan verbouwen...
Schaam je maar niet hoor, want ik heb dan wel makkelijk praten, maar ben net zo'n angsthaas :wink: en daarbij moet ik de 1e persoon nog tegenkomen die met plezier naar de TA gaat...
Tja, wat je zorgen om (ik lees "betalen van") de kosten betreft, daar kan geen mens je mee helpen. Wat je wel kan doen (als je het nog niet gedaan mocht hebben) is een begroting opvragen. Weet je iig wat het je gaat kosten.
Om enig idee te krijgen wat vullen je gaat kosten: http://www.tandartstarieven.nl/tandartstarieven/Vullingen.html