Belangrijke vraag #HELP!

Author:
maths12
Posted:
di, 01/28/2014 - 18:54
]hey geachte mensen
ik heb een vraag waar ik erg mee zit
nou is mijn vraag ik heb een tijdje slecht gepoetst ook wel en nu verzorg ik het wel goed
ik ben heel bang en heb grote angst voor tandarts en raak altijd in stress ervoor maar ik ben altijd wel gewoon heen geweest,
heb ook redelijk veel gaatjes laten vullen paar keer 3tot6 gaatjes laten vullen en nu hele poos geleden 13 gaatjes moeten laten vullen,

maar ik ontdek nu iets achter in mijn kies zit een gat wat als spleet doorgaat ik kan men nagel erin doen ook beetje,
maar het doet helemaal geen pijn ofzo, ik voel er niks van alleen als ik ijskoud water drink en expres langs die kies laat gaan,
maar niet heel erg pijn ofzo ik heb zon goed mogelijke foto geprobeerd te maken en die probeer ik er wel even bij te doen,
en daar die je de eerste stuk een beetje en er zit daar midden in ook iets maar weet niet wat?
maar ik vraag me dit af?: Hoe kan dit gekomen zijn? Wat is er mee aan de hand? Als ik naar de tandarts ga wat kan het zijn wat ze er mee gaan doen? is het ene vulling die eruit is gegaan ofzo? en vullen zit dit gewoon weer bij of moet die kies getrokken worden?

[attachment=0]IMG-20140128-WA0000.jpg[/attachment]

ik zit er echt wel erg mee

en nog een klein dingetje
bij mijn hoektand bij tandvlees is een klein stukje wit achtig beetje niet heel spierwit maar gewoon kleinbeetje wit achtig en als ik op druk doet het ook een beetje zeer wat kan dat ongveer zijn?

groetjes,
ben angstig voor naar tandarts ga en wil meestal zoveel mogelijk van tevoren weten
Attach
vV

Dat op de foto is een gat. Wat je beschrijft waarschijnlijk ook maar in een vroeger stadium. Een dergelijk gat op deze plek en de ander die je beschrijft wijst op een structureel verkeerde voeding als meest waarschijnlijke oorzaak, naast matig poetsen. Wellicht zaak ook eens een mondhygienist te bezoeken.
di, 01/28/2014 - 20:36 Permalink
maths12

Dat op de foto is een gat. Wat je beschrijft waarschijnlijk ook maar in een vroeger stadium. Een dergelijk gat op deze plek en de ander die je beschrijft wijst op een structureel verkeerde voeding als meest waarschijnlijke oorzaak, naast matig poetsen. Wellicht zaak ook eens een mondhygienist te bezoeken.

Bedankt voor het reageren,
ik ga 2 keer in het jaar na een tandarts toe en laatste 2 maand doe ik meer voor poetsen en ben ik er meer mee bezig,
maar je geeft aan dat het gewoon een gat is,
bedoel je er mee dat hij gewoon gevuld moet worden?
of is er iets ergs mee waardoor ik hem moet laten trekken of iets degelijks?
of denk ik er teveel bij na?

net kom ik er achter dat er nog een klein stukjes van af gegaan is toen ik met nagel er langs ging om te voelen
en nu zie ik er zelf een beetje zwart in de hoek zitten alsof het aan het rotte is klein hoekje maar,
is dit erg?

groetjes
di, 01/28/2014 - 21:05 Permalink
maths12

Gewoon afblijven ;-).

En een afspraak maken.
Als het een gat is kan het gewoon gemaakt worden.

Zoals Vv al zei, zou ik van poetsen een hobby maken.
Het voorkomt veel ellende.

jaa daar ben ik mee eens
hartelijk bedankt ik ga gewoon een afspraak maken en kijken wat er van komt
hopen om een gewone gat
want zit ook wat zwarts in
di, 01/28/2014 - 23:17 Permalink