oorzaak paradontitus

Author:
markhilhorst
Posted:
wo, 01/29/2014 - 20:06
Vandaag is er bij mij paradontitus geconstateerd, nu heb ik sterk het vermoeden dat het door het plaatje komt dat ik draag.
Ik zit in het leger en ga/moet altijd netjes naar de tandarts. Ik heb 20 jaar geleden een ongeluk gehad waarbij mijn voortand er uit is gevallen. Deze is toen die tijd met wortel en al weer terug geplaatst, en heeft nog 10 jaar prima gezeten. Daarna is bij het eten van een appel heel me tand afgebroken en is de ellende begonnen. Na 3 keer trachten een implantaat te zetten, wat schijnbaar niet lukte door de bot kwaliteit was ik er zo klaar mee dat ik definitief voor een plaatje heb gekozen. Nu ineens heb ik op me 36ste paradontitus... is dit mogelijk dat het zomaar komt opzetten, of moet er echt een belangrijke verandering hebben plaats gevonden om deze ziekte te krijgen??? Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat het iets met het plaatje te maken heeft dat ik sinds 2 jaar draag.
Verder rook ik wel, heb geen stress, goede conditie en redelijke mond hygiëne, poets minimaal 2 maal daags en gebruik ook raggers.

In afwachting op uw antwoord,

M.V.G.
Mark Hilhorst
Lieneke

Parodontitis ontwikkelt zich vaak vanaf het 35e jaar. Doordat je rookt is het voorstadium van parodontitis niet opgevallen. Wij gaan namelijk af op bloedingen maar die treden bij rokers niet/nauwelijks op. Een plaatje heeft ook absoluut invloed op de gezondheid van het tandvlees.
za, 02/01/2014 - 09:52 Permalink