Ondraaglijke pijn na verwijderen verstandskies

Author:
bambibalou
Posted:
vr, 03/15/2013 - 13:59
Vorige week donderdag is er bij mij door de tandarts (met een chirurgische achtergrond) linksonder een verstandskies weg gesneden. De kies lag bijna in zijn geheel nog onder het tandvlees. Dus eerst heeft hij het tandvlees open gesneden en vervolgens wou hij de verstandskies eruit trekken, maar dit lukte niet. Dus toen moest er nog worden geboord. Uiteindelijk na zo'n 40 minuten was de verstandskies eruit. Uiteraard niets vernomen van dit alles dankzij de verdoving. Had me er al wel op voorbereid dat zodra de verdoving uitgewerkt zou zijn ik last zou krijgen van de napijn. Dit was dan ook het geval. Mijn wang was helemaal opgezet en pijnlijk. Maar ook dit vind ik niet vreemd en kan je gewoon verwachten na zo'n ingreep. Dus maar aan de pijnstillers. Helaas heb ik niet of nauwelijks baat bij ibuprofen en paracetamol hielp al helemaal niet. Nou ja, dat was ook nog niet erg. Ik ging er van uit dat ik er ff 3 dagen goed last van zou hebben en had het weekend toch om bij te tanken... Totdat ik zondag niet meer kon, ik kwam om van de pijn. Ibuprofen werkte maar een uurtje of 2 en je mag maar 3 van die bruis zakjes per dag. De pijn werd ondraaglijk en wist dan ook niet meer waar ik het zoeken moest. Dus ben ik zondag nog naar de weekend tandarts geweest, De wond zag er goed uit, maar hij heeft voor de zekerheid de wond toen toch maar met een monoject schoongespoeld. En hij heeft toen wat hechtingen die strak aan mijn wang vast zaten gehecht los gemaakt. Had zo gehoopt dat dit mijn pijn zou verminderen, maar weer kwam ik om van de pijn. Slapen was er vanaf donderdag al niet meer bij. Dus maandag naar mijn eigen tandarts geweest. Zij dacht dat de hechtingen te strak op de wond zaten, dus heeft ze alle hechtingen eruit gehaald. Ook dit gaf weer geen minder pijn. Dus dinsdag weer naar de tandarts geweest. Nu bij de tandarts die de kies eruit had gesneden. Ook hij kon niets bijzonders zien, de wond heelt mooi. Dus toen was zijn diagnose: je kaakbot is ontstoken, je krijgt een antibiotica voorgeschreven. Ik was zo blij dat er een diagnose was gesteld en dat ik een AB kreeg. Zou dit dan eindelijk verlichting geven van de pijn?! Dinsdag ben ik dus begonnen met de AB, maar helaas is er tot op heden nog steeds geen verbetering opgetreden. Ik ben kapot/moe/op en alleen al bij de gedachte dat de pijnstillers uit zijn gewerkt ben ik al bang dat het weer zo'n pijn gaat doen. De pijn trekt nl door heel mijn gezicht heen in de linkerhelft. De pijn straalt uit vanuit de wond naar mijn oor toe en naar mijn slaap. Op momenten dat de pijn niet te harden is druk ik mijn hoofd in een kussen en schud mezelf heen en weer. Gewoon van gekkigheid, omdat ik niet meer weet wat te doen tegen deze ondraaglijke pijn. Omdat ik de pijn niet meer volhoud, ben ik gisteren naar de dokter gegaan voor hogere pijnmedicatie. Ik slik nu 3 x per dag diclofenac, 2 x per dag morfine en 4 x per dag 500 mg paracetamol + de AB. Met deze medicatie voel ik in ieder geval niet meer constante pijn, maar alsnog word ik 's nachts wakker van de pijn. Wie heeft dit ook mee gemaakt? Zo'n vreselijke ondraaglijke pijn na het verwijderen van een verstandskies? Pijnstillers zoals ibuprofen/paracetamol werken niet of nauwelijks... Kan deze pijn echt voortkomen uit een ontsteking aan het kaakbot? En waarom helpt de AB niet? HELP!! Ik functioneer nu al een week niet meer normaal. Ben al een week niet naar mijn werk geweest omdat ik om kom van de pijn. Dit is voor het eerst sinds jaren dat ik me zo lang ziek heb moeten melden op het werk. En kan toch niet voor eeuwig morfine/diclofenac blijven slikken... Kan het misschien ook zijn dat er een zenuw is geraakt ofzo? Soms heb ik nl het idee dat er een zenuw door mijn linkerhelft van het gezicht zo'n pijn doet... Wie o wie heeft misschien voor mij de oplossing? Of heeft dit ook al meegemaakt? Ik ben ten einde raad. Ben zo moe en slapjes, ben zelfs 3 kilo afgevallen (en ik ben al redelijk dun van mezelf) Hoop echt dat iemand advies heeft.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Bambibalou
Phimigini

Hallo,
Ik herneken helemaal je verhaal, heb hetzelfde meegemaakt in 2006,
Ik heb nu ook beslist om de andere wijsheidstand te laten verwijderen, heb al een hele week enorme pijn na de ingreep en niets helpt van pijnstillers.
Ben bang dat het weer zal worden als de vorige keer.
Wat heeft u dan uiteindelijk gedaan om van de pijn af te geraken?

Alvast dank!
Groetjes Mireille
za, 02/01/2014 - 14:49 Permalink