Hallo,
Afgelopen woensdag ben ik naar de tandarts geweest om 2 kiezen te laten vullen.
Van de ene kies heb ik totaal geen last en napijn, maar van de andere kies heb ik nu al wat dagen last van een onaangenaam pijnlijk gevoel. Is dit normaal? Ik heb nog nooit napijn gehad van vullen (doe dat dan ook zonder verdoving).
Wat wel bij de desbetreffende kies was is dat de amalgaam (grijze) vulling die erin zat, eruit geboord moest worden en hier is een composiet (witte) vulling voor in de plaats gekomen.
Vooral bij kauwen als er voedsel op de vulling drukt is het echt gevoelig en pijnlijk, maar ook bij rust is het een zeurderige pijn.
Is dit normaal? En hoe lang moet ik het aankijken voor ik weer contact opneem met mijn tandarts? Ik vind het raar want uit vorige ervaringen kan ik deze klachten niet plaatsen.
Alvast erg bedankt.
Afgelopen woensdag ben ik naar de tandarts geweest om 2 kiezen te laten vullen.
Van de ene kies heb ik totaal geen last en napijn, maar van de andere kies heb ik nu al wat dagen last van een onaangenaam pijnlijk gevoel. Is dit normaal? Ik heb nog nooit napijn gehad van vullen (doe dat dan ook zonder verdoving).
Wat wel bij de desbetreffende kies was is dat de amalgaam (grijze) vulling die erin zat, eruit geboord moest worden en hier is een composiet (witte) vulling voor in de plaats gekomen.
Vooral bij kauwen als er voedsel op de vulling drukt is het echt gevoelig en pijnlijk, maar ook bij rust is het een zeurderige pijn.
Is dit normaal? En hoe lang moet ik het aankijken voor ik weer contact opneem met mijn tandarts? Ik vind het raar want uit vorige ervaringen kan ik deze klachten niet plaatsen.
Alvast erg bedankt.
Re: Last van gevulde kies.
Het gaat al wat beter. Althans, bij rust.
Als ik eet en er nog harde stukjes voedsel op komen tijdens het kauwen, dan voelt het nog wel onaangenaam.
Ook bij koud en warm nog wel scheuten door mijn kies, maar die duren maar heel kort.
Wat is eigenlijk de reden dat er tegenwoordig geen/nauwelijks meer amalgaam (grijze) vullingen worden gegeven?
Aangezien je met die composiet (witte) vullingen schijnbaar meer na bezwaren hebt. (Heb eens rond zitten lezen op o.a. dit forum, en er zijn veel mensen die klachten hebben na het plaatsen van een composiet vulling) Ook na eigen ervaring gaf de amalgaam vulling minder klachten dan deze witte die ik nu heb gekregen.
(Kan natuurlijk ook zo zijn dat dit ermee te maken heeft dat mijn oude vulling er eerst uitgeboord moest worden, dus dat het gat dieper in de kies lag waardoor dichter bij de zenuw natuurlijk).
Ik ben benieuwd of het inmiddels al beter gaat met de pijn.
Mij is namelijk hetzelfde overkomen (grijze vulling eruit en composiet erin omdat er een stuk van mijn kies was afgebroken)
Ik ben woensdag, anderhalve week na de behandeling, bij tandarts geweest omdat ik veel pijn had.
Haar advies was afwachten tot pijn weg zou gaan en anders wordt het een wortelkanaalbehandeling...
Nu zit ik niet te wachten op het laatste en heb al overwogen of de kies er niet beter uit kan.
Hoop eigenlijk dat de pijn minder is bij je dan wacht ik het nog even af met WBK.
Bij mij is de pijn nu helemaal weg.
Heeft wel zo'n 2 weken geduurd, maar het is over. Ik zou dan ook liever eerst minstens 2 weken wachten voor je verdere stappen neemt.
Donderdag moet ik ook naar de kaakchirurg om 2 verstandskiezen uit de bovenkaak te laten verwijderen, en ben blij dat ik voor de rest nu geen pijn meer in mijn mond heb, hopelijk blijft me dat na donderdag ook grotendeels bespaard. Niet echt iets waar ik naar uit kijk in ieder geval ;-)
Sterkte!