Scheve tanden na beugel / tanderosie?

Author:
narcis1991l
Posted:
di, 02/04/2014 - 21:53
Beste tandartsen,

Ik heb nu tweetal weken last van mijn tanden. Het begon met dat mijn onderste voortand opeens scheef begon te staan. Het valt me nu op dat ik mijn gebit niet kan sluiten en de kiezen niet op elkaar vallen.
Ik heb tien jaar geleden toen ik een puber was voor de duur van twee jaar een slotjesbeugel gedragen. Na deze periode heb ik alleen een cleanoverlay gehad voor 2 maanden maar geen C-C draadje of retentiebeugel.

Daarnaast merk ik dat mijn tanden dunner zijn aan worden met aan de onderkant beginnend doorzichtig en pijnlijk.

Adviezen? (behalve naar de tandarts gaan.. ik kan er niet eerder bij dan de 20ste)..tenzij naar spoed!
Ortholimburg

Als ik het goed begrijp heb je slechts 2 maanden een soort retentie-apparaat gedragen en daarna niks meer .Tanden kunnen bewegen, je hele leven lang, daar is al een heleboel over geschreven op dit forum.
Als je dat wil vermijden dan moet je een of andere retainer blijven dragen. Als je tanden al verschoven zijn en je wil ze terug recht, dan moet dit eerst gebeuren, vanzelf komen ze niet goed te staan.
Wat betreft het dunner worden van je tanden: hoe zit het met je gebruik van frisdrank/ Fruitsap/ Sportdrinks? Knars je?
di, 02/04/2014 - 22:12 Permalink
narcis1991l

Dat klopt inderdaad.. ik heb een afspraak staan met de ortho.

Maar wat ik vrij vreemd vind is dat nu mijn gebit sinds een week niet meer op elkaar past.. al mijn onderste voortanden pijn doen.. erger dan voor die 2 weken. De gevoeligheid en dunheid gaat daar sinds een weekje mee gepaard.

Ik drink geen frisdranken en zure dingen haast niet omdat mijn maag dat niet goed kan hebben.. drink water erna..dat zeker
di, 02/04/2014 - 23:07 Permalink
Ortholimburg

Maar wat ik vrij vreemd vind is dat nu mijn gebit sinds een week niet meer op elkaar past.. al mijn onderste voortanden pijn doen.. erger dan voor die 2 weken. De gevoeligheid en dunheid gaat daar sinds een weekje mee gepaard.I

Info is te vaag om iets zinnigs erover te zeggen. Klinisch onderzoek is nodig. Wacht het oordeel van je orthodontist eerst af.
di, 02/04/2014 - 23:49 Permalink