Vanwege verlies van een kies wil ik een implantaat laten plaatsen, mogelijk worden dat 2 implantaten naast elkaar (omdat de prognose van een hoektand helaas dubieus is).
Duidelijk is dat er kaakopbouw moet plaatsvinden. Mijn kaakwal is namelijk behoorlijk verdiept. Nu heeft mijn implantoloog het over opbouw met materiaal van runderen / varkens. Eerlijk gezegd staat dat mij een beetje tegen, het idee om dierlijk DNA ingebracht te krijgen. Ik vraag me af welke andere mogelijkheden voorhanden zijn voor mij (er ontbreek dus wel redelijk wat bot) en wat de voor-en nadelen zijn.
Mijn vader kreeg eerder botopbouw op basis van eigen bloed (kaakwal moest worden verbreed), zou deze behandeling eventueel ook voor mij geschikt zijn (kaakwal moet worden opgehoogd) ?
En klopt mijn aanname dat met deze methode het eigen bloed vermengd wordt met synthetisch materiaal ?
Duidelijk is dat er kaakopbouw moet plaatsvinden. Mijn kaakwal is namelijk behoorlijk verdiept. Nu heeft mijn implantoloog het over opbouw met materiaal van runderen / varkens. Eerlijk gezegd staat dat mij een beetje tegen, het idee om dierlijk DNA ingebracht te krijgen. Ik vraag me af welke andere mogelijkheden voorhanden zijn voor mij (er ontbreek dus wel redelijk wat bot) en wat de voor-en nadelen zijn.
Mijn vader kreeg eerder botopbouw op basis van eigen bloed (kaakwal moest worden verbreed), zou deze behandeling eventueel ook voor mij geschikt zijn (kaakwal moet worden opgehoogd) ?
En klopt mijn aanname dat met deze methode het eigen bloed vermengd wordt met synthetisch materiaal ?
Re: Botopbouw, wat zijn de mogelijkheden ?
Of met jouw eigen bot, op een andere plek vandaan gehaald.
Of met kunstbot, chemisch gemaakt of van koraal.
Kunstbot is harder en blijft langer in je lichaam.
Natuurlijk bot wordt binnen een jaar omgezet in eigen kaakbot, en het risico van terugkomen van de oude kwaal van je eigen bot is groter.
Dus als je eigen kaakbot geen ziektes had, is natuurlijk bot een veilige keus.
Kunstbot houdt het langer uit bij mensen met een wat mindere gezondheid.
Maar ga nog eens met de implantoloog in gesprek, nu je wat meer weet.