Erge pijn na vullen kies

Author:
Katja23
Posted:
zo, 02/09/2014 - 13:46
Vorig jaar werd er een klein gaatje ontdekt onder mijn gevulde kies. Afgelopen dinsdag werd de kies behandeld maar tot op vandaag heb ik elke dag pijn.

Di: De tandarts gaf me een verdoving en ging het gaatje in orde maken. Tijdens de behandeling geen pijn gehad en toen de verdoving uitgewerkt was ook niet. Hij zei wel dat de vulling dicht op de zenuw lag en dat hij bang was dat ik er last van ga krijgen. Maaar zo'n last had ik nou ook weer niet verwacht.

wo: Vandaag begon het pijn te doen. Ik had geen last met kauwen of warm en koud drinken/eten maar wel de hele dag een zeurende pijn. Ik ben vandaag begonnen met paracetamol en ibuprofen.

Do: De klachten zijn nog erger geworden. De pijn is niet uit te staan en ik slik de hele dag paracetamol en ibuprofen. Bijkomende klacht is nu hoofdpijn.

Vr: De ergste dag van de week. Ik heb 24 uur last van zeurende pijn , kaakpijn en hoofdpijn. Het word zelfs zo erg dat ik moet huilen. Terwijl ik aan het slapen ben word ik wakker van stekende oorpijn. Er zit ook een heel klein beetje vocht in dus ik ga uit bed en maak het schoon met een wattenstaafje.

Za: De pijn lijkt iets minder te worden. Ik slik nog wel paracetamol en ibuprofen. Hoofdpijn en kaakpijn is helaas ook nog aanwezig maar de oorpijn valt gelukkig mee.

Zo: Ik word wakker en voel gelijk dat mijn kies pijn doet maar dit is een andere pijn. Als ik mijn kiezen op elkaar doe dan is het gevoelig. Het is een geirriteerd gevoel maar geen stekende pijn dat ik door de grond ga. Ik merk ook dat het minder gevoelig word en ik mijn kiezen weer op elkaar kan doen zonder dat het gevoelig is.

Ik twijfel of ik de tandarts moet bellen omdat ik ook veel lees over napijn als je kies gevult is met een witte vulling. Maar is het dan normaal dat je er zoveel last van hebt? Ik moet de 18 februari sowieso terug voor de mondhygiene behandeling omdat ik ontstoken tandvlees heb. Ik baal er ook van als ik uiteindelijk een wortelkanaalbehandeling moet hebben omdat ik financieel niet goed zit maar met deze pijn lopen gaat ook niet. Ik weet me momenteel geen raad en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Katja23

Vanochtend weer vroeg wakker geworden van kloppende stekende pijn. Het is precies hetzelfde als wat ik gisteren had. Zodra de kiezen elkaar raken doet het veel pijn. Ik heb ook even gevoeld met mijn vingers en het doet pijn als ik de kies aanraak zowel de bovenkant als de zijkanten. Daarnaast heb ik een pijnlijke klier en hoofdpijn bij mijn slaap.

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen... nog even afwachten of toch een afspraak maken. Geen idee hoelang het duurt voordat een kies herstelt is van een ingreep en hoelang dit pijn kan doen. Ik heb volgende week ook een afspraak bij de mondhygiënis. Ik heb geen idee of dat wel mogelijk is met deze pijn.
ma, 02/10/2014 - 09:38 Permalink
Romy32

Als ik zelf wakker zou worden van kloppende en stekende pijn, zou ik vandaag zeker even de tandarts bellen.
Misschien klem je wel met je tanden 's nachts. Als de vulling dan inderdaad iets te hoog is, kan dat echt klachten geven.
ma, 02/10/2014 - 10:25 Permalink