Hallo iedereen,
sinds gisteren heb ik een quad helix gekregen.
Het doet pijn, voel druk op mijn tanden.
maar vooral, ik lispel, vooral de s en de t zijn moeilijk uit te spreken.
de ortho zegt dat dit binnen een paar dagen beter is, maar ik heb er een hard hoofd in, geloof het niet zo snel.
Wie heeft er ervaringen met het praten met de quad helix? Wordt het beter, of niet? En zijn er tips & tricks om het beter te laten klinken? Moet binnenkort spreken in het openbaar, dus ben er een beetje bang voor dat het zo stom overkomt.
sinds gisteren heb ik een quad helix gekregen.
Het doet pijn, voel druk op mijn tanden.
maar vooral, ik lispel, vooral de s en de t zijn moeilijk uit te spreken.
de ortho zegt dat dit binnen een paar dagen beter is, maar ik heb er een hard hoofd in, geloof het niet zo snel.
Wie heeft er ervaringen met het praten met de quad helix? Wordt het beter, of niet? En zijn er tips & tricks om het beter te laten klinken? Moet binnenkort spreken in het openbaar, dus ben er een beetje bang voor dat het zo stom overkomt.
Re: quad helix
Sterkte met wennen, en straks spreken. In het algemeen merk je zelf veel meer van rare spraak dan de mensen die luisteren zullen horen.
Kan niet heel veel vinden over spreken met een quad helix, vandaar dat ik het hier vraag, of mensen er misschien ervaring mee hebben en kunnen bevestigen of het minder wordt. Dat ding zit helaas (misschien maar goed ook) vast dus kan m er ook niet uithalen.
Bedankt in elk geval voor het reageren en de oppeppende woorden! we zullen het zien!
Wel vreemd is dat je na 2,5 jaar nog een verbreding nodig hebt dmv een QuadHelix.
Waarschijnlijk komt ortholimburg zo wel langs met een analyse..
In ieder geval, dat ding doet nog steeds ontzettend zeer, kan nauwelijks mee praten. Van mij mag ie er per direct wel weer uit
Je hebt nu 2 dagen een Quadhelix als ik het goed begrijp.Zouden we mogen weten hoe oud je bent?