Onlangs kreeg ik in mijn bovenkaak acute pijnklachten. Deze klachten waren zo heftig, dat pijnstilling niet meer werkte. Ik heb 's ochtends gelijk mijn tandarts gebeld Hij vertelde mij dat hij op hele korte termijn geen plaats had en pas over drie dagen terecht kon. Ik heb hem uitgelegd dat de pijn echt ondragelijk was en pijnstilling niet meer werkte. Toch bleef hij erbij dat het niet gebruikelijk was en 'blij' mocht zijn dat ik nog zo snel terecht kon.
Uiteindelijk heb ik 's avonds de spoedtandarts geraadpleegd en kon daar dezelfde avond (overigens naar tevredenheid) terecht. Acute ontsteking aan de wortel, dus een wortelkanaalbehandeling.
Hoewel ik verder erg tevreden ben over mijn eigen tandarts, vraag ik mij toch af of een tandarts een verplichting heeft om acute pijnklachten met voorrang te behandelen?
Uiteindelijk heb ik 's avonds de spoedtandarts geraadpleegd en kon daar dezelfde avond (overigens naar tevredenheid) terecht. Acute ontsteking aan de wortel, dus een wortelkanaalbehandeling.
Hoewel ik verder erg tevreden ben over mijn eigen tandarts, vraag ik mij toch af of een tandarts een verplichting heeft om acute pijnklachten met voorrang te behandelen?
Re: Spoedafspraak bij acute pijnklachten
Handvat is binnen 24 uur (na bellen)
Ik zou hem hier dus zeker op aanspreken, zijn agendaplanning klopt dus niet als hij hier geen rekening mee houdt.
Toeslagen geldt voor avond, weekend of nacht, waarbij nacht in weekend dubbel telt. zie tarieflijst elders op deze site.