Ik mis achterin in mijn onderkaak een kies links, en twee kiezen rechts. Cosmetisch geen probleem, want het is normaal gesproken niet te zien. Nu stelt mijn tandarts voor om een brug of plaatje, evt. implantaten te plaatsen om uitgroei en scheefgroei van de kiezen erboven en ernaast te voorkomen. Op dit moment (en de kiezen missen al jaren) is er geen sprake van scheef- of uitgroei, ik ben 55 jaar.
Gezien het gedoe en de kosten voel ik er op dit moment nog niet veel voor. Weet iemand of het mogelijk is om als alternatief een bitje aan te laten meten, dat ik dan 's nachts in kan doen? Dit geeft dan misschien voldoende tegendruk.
Gezien het gedoe en de kosten voel ik er op dit moment nog niet veel voor. Weet iemand of het mogelijk is om als alternatief een bitje aan te laten meten, dat ik dan 's nachts in kan doen? Dit geeft dan misschien voldoende tegendruk.
Re: bitje i.p.v. brug of implantaat?
Goed nadenken voordat je wat doet. Tegenwoordig wordt er meteen een brug of implantaten aangeraden. Is een heel gedoe. Heb zelf een brug op mijn voortanden op advies ipv plaatje maar zou het nooit meer doen. Hoop geld en veel last. Ik had voor het frame moeten gaan, dus blijf bij jezelf.
Succes :smt006
Bedankt voor je reactie, ik zal er nog wat nachtjes over slapen. Het moeilijke van implantaten vind ik dat je in gezond weefsel snijdt/opereert. Maar met brug of plaatje beschadig je ook je weefsel, tja het blijft lastig.