drukkend gevoel bij lopen/bukken

Author:
bbroens
Posted:
zo, 03/09/2014 - 18:13
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik een drukkend gevoel boven mijn tanden aan de rechterkant.
Het gekke is dat ik geen pijn aan de tanden heb, tandvlees is niet gevoelig en kauwen doet ook geen pijn.
Ik voel het alleen als ik ga lopen of als ik met mijn hoofd snel beweeg. Zolang ik niet beweeg of langere tijd loop voel ik het ook niet.

Wat zou dit kunnen zijn? Het zit echt rechts tussen jukbeen en tanden in.
bbroens

Hoi BJN,

Dank je wel voor het antwoord.
Ik ben inderdaad net verkouden geweest, dus dat kan goed kloppen.

Ik maak me alleen een beetje zorgen. Ik heb namelijk in dezelfde hoek (alleen wat lager) ook een ontsteking gehad van een wortelpunt. (ongeveer een jaar geleden) Die tand is toen ook getrokken.

Verschil met toen is dat toen er ook een grote zwelling zat en 1 tand pijnlijk was met kauwen. Nu is er geen zwelling in de mond en ook totaal geen pijn met kauwen.

Nu wil ik er wel naar laten kijken, maar twijfel of ik nu naar de tandarts of huisarts moet.
ma, 03/10/2014 - 10:13 Permalink
bbroens

Hoi Allemaal,

Bedankt voor alle informatie.

Ik ben bij de KNO arts geweest en bleek een combinatie te zijn van factoren.
Na een stevige neusverkoudheid is de ontsteking in de ruimte gekomen die over was gebleven na het trekken van de tand.
Hierdoor deden de tanden geen pijn, maar zwelde de ruimte wel op. (vandaar de druk).

Vannacht heeft de ontsteking zelf een weg naar buiten gevonden en buiten wat ontstoken tandvlees op die plaats, nu helemaal nergens meer last van.
di, 03/11/2014 - 15:14 Permalink