diepe beet ondertand afslijpen

Author:
paalboom321
Posted:
vr, 03/07/2014 - 20:10
hallo ik ben kees en ik ben 14 jaar oud

ik ben laatst bij de tandarts geweest en die zij dat ik een diepe beet heb en hij had het op gelost door me ondertanden een beetje af te slijpen dat had hij dus ook gedaan maar nu raken me tanden weer me tandvlees aan.

hoord dit en is er nog een manier waar door dit kan worden opgelost.
Ortholimburg

Afslijpen is meestal geen blijvende oplossing, omdat de ondertanden opnieuw gaan uitgroeien tot ze weer contact maken. De diepe beet moet behandeld worden zodat je niet meer tegen je tandvlees bijt, maar je boven en ondertanden tegen elkaar steunen zoals het hoort .Dit vergt orthodontie, en in extreme gevallen zelfs chirurgie. Op 14 jaar kan het meestal zuiver orthodontisch worden opgelost.
za, 03/08/2014 - 12:47 Permalink
paalboom321

dank u voor uw uitleg

mijn verhaaltje:

ik ging naar de tandarts en ik zij tegen hem dat mijn tanden tegen me tandvlees zitten en toen zij hij daar kan je niks aan doen.

toen ging ik na een half jaar weer naar de tandarts en toe zij ik het weer en hij zij ja ik kan wel een beetje van je tand afslijpen.
nu zijn me me ondertanden weer terug gegroeid en nu zijn me tanden zelfs scherper. en hij had het geen 1 keer over orthodontie gehad
zo, 03/09/2014 - 09:17 Permalink
paalboom321

hoort een tandarts je in dit geval niet door te sturen naar een orthodontist

en wat zijn de mogelijke oplosingen om me diepe beet op te lossen

en mijn moeder geloofd heilig in onze tandarts dus als de tandarts iets zegt geloofd ze het meteen en als de tandart niks zegt dan denkt ze dat er niks aan de hand is. maar als het dus echt zo is dat dit orthodotisch opgelost moet worden en de tandarts zegt niks over orthodontie moet ik dan zelf voorleggen of een orthodonische ingreep meschien nodig is?

ps
ik heb best wel veel last van dat ik steeds in me tandvlees bijt : tandvlees niet gehemelte
ma, 03/10/2014 - 15:32 Permalink
Ortholimburg