Hallo beste mensen, ik wil mijn hoofd tegen een muur slaan, echt waar.. Ik had geen pijn, niets, maar moest ineens vier tanden(twee rechts boven en twee rechts onder) vullen. Zogezegd, zogedaan.. Nu ongeveer een week later begint het, ik kan niet eten, geen stuk brood of iets. Ik ben al teruggegaan om te kijken of de vullingen niet te hoog waren, maar dat was het niet. Ze hebben een beetje geslepen aan de zijkanten, het leek even van de druk verlost te zijn, maar nu is het nog veel erger . de pijn bevind zich rechtsonder, tussen de gleuf van een niet gevulde kies en de gevulde kies.. Het is dus niet in de gevulde kiezen zelf maar een druk , zo hoog, dat t voelt alsof mn achterste , niet gevulde kies, uit elkaar gat barsten. De tandarts snapt t zelf ook niet...dus zit ik hier, ik kan nergens meer op concentreren.. het straalt helemaal door naar alles en die de gleuf tussen de niet gevulde kies, en de gevulde kies is zo pijnlijk en dicht dat als ik er met mn nagel bijkom, ik in de lucht vlieg. Niemand snapt er wat van, iemand hier misschien???? eeuwige dank voor de hulp alvast xx desperate
Re: Extreme druk/pijn na vullen kiezen (een week later)
Is het tandvlees tussen die twee kiezen misschien ontstoken of beschadigd?
Tijdens het vullen wordt vaak een metalen bandje gebruikt, wat tegen of soms zelfs een beetje onder het tandvlees wordt geduwd (dat laatste bij een diepe vulling). Misschien is het tandvlees daardoor opgezet, wat druk veroorzaakt?
Goed schoonmaken tussen je kiezen, liefst met een ragertje of een tandenstoker.
Re: Extreme druk/pijn na vullen kiezen (een week later)