Hallo,
ik heb een dochtertje van 4 jaar dat vroeger ooit eens op haar voortandje is gevallen (toen was ze ongeveer 2).
Haar voortandje is nu blauwig, maar dat zou verder geen probleem zijn, want het is nog een melkgebitje.
Nu vertelde ze ons vannochtend dat ze altijd een plekje heeft op haar tandvlees (ver boven in, bijna bij haar neus).
Wij hebben gekeken en daar is een complete tand doorgegroeid!! Deze groeit naar boven en heeft zelfs al een gat in haar bovenlip gemaakt. Ze zegt zelf er geen last van de hebben, maar het ziet er erg eng uit!!
Vanmiddag gaat mijn vrouw met haar naar de tandarts.
Komt dit vaak voor? Ik kan hier namelijk niets over vinden op internet.
En hoe zal dit waarschijnlijk verholpen worden?
Groet,
Een erg bezorgde vader :-?
ik heb een dochtertje van 4 jaar dat vroeger ooit eens op haar voortandje is gevallen (toen was ze ongeveer 2).
Haar voortandje is nu blauwig, maar dat zou verder geen probleem zijn, want het is nog een melkgebitje.
Nu vertelde ze ons vannochtend dat ze altijd een plekje heeft op haar tandvlees (ver boven in, bijna bij haar neus).
Wij hebben gekeken en daar is een complete tand doorgegroeid!! Deze groeit naar boven en heeft zelfs al een gat in haar bovenlip gemaakt. Ze zegt zelf er geen last van de hebben, maar het ziet er erg eng uit!!
Vanmiddag gaat mijn vrouw met haar naar de tandarts.
Komt dit vaak voor? Ik kan hier namelijk niets over vinden op internet.
En hoe zal dit waarschijnlijk verholpen worden?
Groet,
Een erg bezorgde vader :-?
Re: Tand bovengebit groeit naar boven door tandvlees
Ons zoontje van 4 heeft op dit momen precies hetzelfde als u dochtertje,en wij zijn hier ook bezorgd over.
Onze zoon is enige tijd geleden op zijn voortanden(melk)gevallen.Deze zijn ook afgebroken.Nu kwamen wij erachter tijdens het tanden poetsen dat er helemaal bovenin,zelfs boven het tandvlees een grote mens tand begint te groeien.
wij zijn hier dus ook erg bezorgt over.Nu is onze vraag hoe het is afgelopen met u dochtertje.Onze eigen tandarts had dit ook nog niet eerder meegemaakt.
Wij horen graag van u.
Met vriendelijke groeten Alexander
Re: Tand bovengebit groeit naar boven door tandvlees