Precies 4 dagen geleden zelfde tijd ben ik bij de kaakchirurg geweest om mijn laatste twee verstandskiezen te trekken. De vorige keer verliep alles extreem soepel en was er binnen 5 minuutjes weer weg. Dit keer moesten ze boren waardoor het langer duurde. Na afloop vertelde de beste man aan mij dat me wang meer kon gaan zwellen dan normaal. Ik vroeg of ik niet zo'n spuit nodig had want dat komt ook nog wel eens voor volgens mij. Nee dat had ik niet nodig zei die. Ik vertrok zonder dat ik verder nog enig informatie heb gekregen wat betreft de bloeding en dergelijke.
Nu is het 4 dagen later, en de zwelling is nog steeds niet afgenomen. Nu heb ik wel de avond na de behandeling gerookt en de derde dag ook. Ook proef ik nog steeds ijzer smaak in me mond en spuug ik regelmatig nog bloed uit. De pijn is er overigens ook niet minder op geworden.
Gister avond zat ik op de bank met me hamsterwang leunend op mijn hand en toen kwam er ook troep uit lopen. Nu vraag ik me eigenlijk af of dit allemaal normaal is na een boorbehandeling. En of dat spul uit me uitgezette wang komt of dat het rechtstreeks uit de wond komt (wat ik eerlijkgezegd nog zorgwekkender vind).
Bij voorbaad dank voor de reacties.
Nu is het 4 dagen later, en de zwelling is nog steeds niet afgenomen. Nu heb ik wel de avond na de behandeling gerookt en de derde dag ook. Ook proef ik nog steeds ijzer smaak in me mond en spuug ik regelmatig nog bloed uit. De pijn is er overigens ook niet minder op geworden.
Gister avond zat ik op de bank met me hamsterwang leunend op mijn hand en toen kwam er ook troep uit lopen. Nu vraag ik me eigenlijk af of dit allemaal normaal is na een boorbehandeling. En of dat spul uit me uitgezette wang komt of dat het rechtstreeks uit de wond komt (wat ik eerlijkgezegd nog zorgwekkender vind).
Bij voorbaad dank voor de reacties.
Re: Probleem met de verstandskies
De bloeding is via forum moeilijk te beoordelen. Kan zijn dat je bloedstolselrestjes uitspuugt, kan ook zijn dat de wond bloedt. Op het laatste is de kans klein, maar verstandig zou zijn om bij twijfel contact op te nemen met de dienstdoende tandarts. Roken is slecht voor de wondgenezing, maar kleine kans dat het invloed heeft op de bloeding.
Re: Probleem met de verstandskies