ontsteking naar aanleiding fractuur voortand

Author:
Sarah10
Posted:
zo, 03/16/2014 - 18:56
Beste mensen,

Ik heb een tijdje last gehad van een gevoelig tandvlees boven mijn voortand. Na een wortelkanaalbehandeling (die 10 jaar eerder ook al was gedaan op die tand) werd het niet echt beter. Er vormde een klein bolletje op mijn tandvlees wat bij de kaakchirurch wel verholpen zou worden. Toen ik daar bij de kaakchirurg in de stoel lag en hij mijn wortel van bovenland open had liggen zei hij doodleuk en lomp ..ooh die moet eruit. Wat blijkt , een fractuur. Vervolgens terug bij mijn tandarts en die geeft aan dat we het even aankijken en dat we dan kijken wat te doen. Afgelopen vrijdag ga ik naar de tandarts en geef aan dat er wel een nog wat zwelling is maar dat het gaat qua pijn. De tandarts zegt ga maar liggen ik maak even een snee op de ontsteking om de de druk te verlagen. Hij verdoofd het (dat zegt hij maar het snijden doet ontzettend pijn. Na afloop is het zo gaan zwellen dat ik me nu zo'n zorgen maak. Hij heeft het nog erger gemaakt. Het is een soort abses aan het worden en ik durf gewoon niet meer naar de tandarts maar ik ben ook bang dat het gezwel mijn gezichtsvermogen gaat aantasten.
Ik ben ook zo bang dat wanneer mijn tand eruit moet wat het dan gebeurd. Ze hebben nooit snel een nieuwe voortand en het idee dat ik met een gat rond moet lopen maakt me nog meer bang. En dan de keuze of ik nu een implantaat of een brug moet kiezen ivm met spalkte. Het is zo veel in korte tijd. Ik heb dringend advies nodig in wat ik nu moet doen en of het gezel in paar dagen tijd schade kan aanrichten?
Ik heb 4 jaar een beugel gedragen omdat ik het juist zo belangrijk vind dat mijn tanden er goed uitzien. Nu ben ik vooral bang en verdrietig voor wat komen gaat.
Alvast hartelijk dank voor jullie advies!
Constantijn

De tandarts ontstane klachten na de snee bij de tandarts zijn normale nabezwaren. Het probleem is behandeld en allerminst erger gemaakt.

Het zou nu minder moeten zijn.

In geval van breuk zal echter geen behandeling helpen en is het heel waarschijnlijk dat de tand geextraheerd zal moeten worden. Daarna zijn er teveel mogelijkheden. Bespreek die met de tandarts.
zo, 03/23/2014 - 19:23 Permalink