Tintelende kin + lip

Author:
Jeremy88
Posted:
wo, 04/02/2014 - 18:00
Hallo,

Afgelopen donderdag de 27ste, is er o.a. Een verstandskies getrokken/ eruit gesneden, rechtsonder.
Kaakchirurg was nogal aan het trekken enzo. Heftige sessie, waarna mijn wang aardig was opgezwollen en ik mijn kaak niet meer helemaal kon opengooien.

Ondertussen is de wond redelijk genezen en de zwelling bijna weg. en eet ik steeds makkelijker. Echter, mijn kin onderlip zijn nogal gevoelloos en het tintelt constant.
Is dit niet raar?.. 6 dagen na operatie?
Op verschillende forums lees ik dat als er een zenuw geraakt zou zijn dat de tinteling eventueel permanent kan zijn!? Is toch geen leven? Ik maak me zorgen, het ziekenhuis vertelt over de telefoon dat dit wel normaal zou zijn!?
angeliquev

Ik heb het ook .. na een Apexresectie .. zit er ook nog steeds mee .. ik heb juist geen contact opgenomen met het ziekenhuis .. want ik las hier al dat waarschijnlijk ook een zenuw geraakt was .. Ik loop er nu bijna een jaar mee ..
wo, 04/02/2014 - 18:14 Permalink
vV

Normaal is het niet, het is een heel vervelende complicatie, die soms idd blijvend is. Zenuwweefsel herstelt langzaam, dus op deze termijn is er niet te zeggen of er al dan niet herstel op zal treden. Vaak wel , maar dat heeft veel tijd nodig, en er is ook geen termijn aan te hangen. Anders dan dat wanneer het er na een jaar nog onveranderd is, er geen herstel meer komt naar alle waarschijnlijkheid.
wo, 04/02/2014 - 21:28 Permalink
angeliquev

En ik ben die 1 % dat weet ik zeker .. Door mijn HMS herstel ik al niet tot nauwelijks .. daarom ben ik voor trekken .. maar vind maar eens een tandarts / kaakchirurg die daar naar luisteren wil .. ze geloven het gewoon niet .. Nee vind je het gek .. HMS is een aandoening waar nog weinig van bekend is :smt012
do, 04/03/2014 - 05:57 Permalink
angeliquev

Had het nog erover met mijn nieuwe tandarts (die vorige heeft zijn eigen praktijk opgezet) .. Hij zei .. heb je nog gevoel .. ja .. nou beter een tintelend gevoel dan helemaal geen gevoel :smt005 Deze tandarts is een grappenmaker :lol:
za, 04/05/2014 - 13:05 Permalink