Stroomschokjes in 2 kiezen

Author:
Angietje
Posted:
do, 04/10/2014 - 10:03
Hallo mensen,

Ik zit met een vervelend probleem waar tot nu toe nog geen oplossing voor is gekomen.
2 weken geleden een wortelkanaalbehandeling afgerond aan een kies linksboven.
Zat eerst een gaatje, die is toen gevuld, maar is daarna toen gaan ontsteken dus een wkb.

3 dagen daarna kreeg ik last van mijn kies rechtsonder. Steeds "stroomschokjes" er doorheen. Heel erg vervelend. Het begon met wanneer ik iets wilde kauwen met die kies. Maar nu komt het ook gewoon tussendoor als ik niets eet o.i.d.
Dit is overigens een gave kies, zonder gaatjes en/of vullingen.
Voor de zekerheid naar de tandarts gegaan om er naar te laten kijken, maar kon niks vinden. Op foto niets te zien, kloppen, warm, koud, allemaal geen probleem. Maar toch die schokjes steeds.
Tandarts dacht misschien wat overbelast, omdat ik vanwege die eerdere wkb steeds met de rechterkant moest eten.

Maar nu begin het door te trekken naar mijn kies die er dus recht boven zit. Hier heb ik jaren geleden ook een wkb gehad, dus de zenuwen zijn eruit. Hoe kan ik door die kies dan toch schokjes voelen? Het lijkt wel of ze "contact" maken met elkaar.

Ik ben zo onderhand een beetje radeloos, ik ga volgende week op vakantie naar Turkije en ik ben doodsbang dat er zicht toch een ontsteking gaat vormen en dat ik daar bij de tandarts terecht kom.

Enig idee wat dit kan zijn en beter nog.... hoe gaat dit in godsnaam over.
Ben op een punt dat ze al mn kiezen een wkb mogen geven zodat ik geen pijn meer heb.

Groetjes Angela
vV

zonder verder onderzoek en foto's en zo kan ik er niets zinnigs over zeggen. Wellicht relatie met knarsen of klemmen, maar dat is een gok.
Dit soort klachten kan zoveel verschillende oorzaken hebben dat er toch heel veel meer info nodig is. gebruik anders de zoekfunctie eens.
do, 04/10/2014 - 15:23 Permalink
Angietje

Gisteravond maar gaan flossen ( ook op advies van de tandarts ).
Maar mijn god... wat een pijn.
Het bloedde een heel klein beetje.
Maar het ergste was dat op sommige contactpunten waar de kiezen echt dicht tegen elkaar staan en je ging daar tussendoor met het flosdraad, kreeg ik dus zon verschrikkelijke pijnscheut die tot in m'n schedel doortrok.
Niet te doen dit. Heel erg gevoelig daarna ook, kon niet eens fatsoenlijk slikken, constant van die scheuten.
Daarna zakte het weer wat weg.

Echt, wat is dit? Ik ga zo het vliegtuig in naar Turkije.
Ik hoop van harte dat ik daar niet terecht kom bij de tandarts.
vr, 04/11/2014 - 11:52 Permalink