Ik krijg mijn rechter kaak niet meer op elkaar

Author:
Frank.H
Posted:
di, 04/29/2014 - 16:10
Beste lezer.

Ik heb een probleem :oops:

Sinds vrijdag ochtend werd ik wakker en had ik last van mijn rechter kaak, het leek alsof er een spier vast zat die van je kaak naar je jukbeen loopt(MASSETER), heb de hele dag pijn gehad en kreeg mijn kaak aan die kant niet meer op elkaar. als ik het probeer te forceren dan lijkt het alsof het in de spier schiet in de MASSETER spier( google gezocht )
Het is inmiddels dinsdag en de pijn is weg maar ik krijg nog steeds mijn kaak niet op elkaar, ik snap er niks van waarom het niet weg gaat, ik heb wel een beetje last van mijn oor, geen oorpijn gehad of iets degelijks maar hoor het soms soort soppen of iets.
Het lijkt alsof er een knoop of iets in in de spier zit maar lees berichten van kaak atrose en evt de kaak uit de kom.
Kan iemand mij meer vertellen qua mijn klachten, opzich doet het geen zeer als ik er maar niet aan zit, zodra ik het ga masseren of iets dergelijks voel ik het wel, ook kan ik mijn onderkaak zonder klachten van links naar rechts bewegen en zonder moeite me onderkaak voor mijn bovenkaak zetten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg Frank
vV

Kaakgewricht...snel een orofaciaal fysio opzoeken. En je zou de zoekfunctie kunnen gebruiken.
Ik vind het minder belangrijk dat je uitgebreid nu geïnformeerd wordt over wat er aan de hand is, het is veel belangrijker dat er snel iets aan gedaan wordt voordat je in een situatie komt dat je chronische klachten blijft houden.
di, 04/29/2014 - 20:17 Permalink
Frank.H

Klinkt niet erg positief,
ik heb een afspraak gemaakt met de arts om een doorverwijzing te krijgen..

maar volgens mij is er met het gewricht niks aan de hand, ik kan me kaak in en uit de kom doen zonder pijn ( heb ik altijd gekunt )

het lijkt hem toch in de spier te zitten maar dat is even afwachten dan, raar dat me onderkaak naar voren is gekomen dan.

bedankt voor u reactie.
wo, 04/30/2014 - 10:20 Permalink
Frank.H

Jaa in en uit de kom wil ik het niet noemen, maar als ik mijn onderkaak naar voren druk dan schiet hij over een punt heen en dan staat hij vast, maar als ik me kaak ontspan dan is het weer goed, maar dit doet echt helemaal geen zeer..

vind het echt raar dat dit zo uit het niks gebeurd is, werd wakker en had ik dit..

als dat zo is dan zit daar een operatie aan vast denk ik?

Ik heb zo een telefonisch consult met mijn arts en dan hoop ik dat ik een doorverwijzing krijg, zoiezo even afspraak maken voor vrijdag.
wo, 04/30/2014 - 13:08 Permalink
vV

http://nl.images.search.yahoo.com/images/view;_ylt=A2KLj.tR.WBT1kMACAV1…--?back=http%3A%2F%2Fnl.images.search.yahoo.com%2Fyhs%2Fsearch%3Fp%3Dkaakgewricht%26type%3Dds_134_476%26fr2%3Dpiv-web%26hsimp%3Dyhs-default%26hspart%3Daztec%26tab%3Dorganic%26ri%3D3&w=476&h=217&imgurl=www.tandartsvermeulen.nl%2Fmedia%2Fkaakgewricht.gif&rurl=http%3A%2F…

misschien met een ploatje begrijpelijk. Het schijfje zit dus waarschijnlijk niet meer waar hij hoort.
wo, 04/30/2014 - 15:25 Permalink