Wat vreselijk dat de anesthesie (nog) niet werkt op ontstekingsweefsel. Ondanks verdoving is men vandaag begonnen met de noodzakelijke wortelkanaalbehandeling. Deze wordt over twee weken afgemaakt. Ik ben nog niet eerder zo door de grond gegaan van de pijn bij het schoonmaken en (grotendeels) verwijderen van het ontstekingsweefsel in de wortelpunten. Ik lag totaal verkrampt en transpirerend in de stoel. Er kwam bovendien een vies chemisch luchtje bij vrij, dit alles als gevolg van een zware ontsteking en een volledig afgestorven tandzenuw, aldus mijn tandarts. Zonder overdrijven was dit een complete martelgang te noemen, gewoon niet te beschrijven. Hopelijk zijn er snel verdovingsmiddelen voorhanden die ook ontstekingsweefsel tijdens de behandeling kunnen uitschakelen. Na de behandeling thuis, heb ik letterlijk met trillende benen een potje moeten janken om de emoties kwijt te raken. Mijn tandarts bevestigde dat dit een van de meest "onprettige" behandelingen is van alle tandartsbehandelingen. Een understatement. De komende weken zou de kies tot rust moeten komen. Bij de voltooiing van de zenuwbehandeling zou de pijn in ieder geval nog slechts een fractie moeten zijn van het "gevecht" dat ik vandaag heb moeten leveren. Oef ! Gr. Frank
Re: ondraaglijke pijn door ontstekingsweefsel
Als je als tandarts goed je best doet en je verdovingstechnieken beheerst is het vervelendste aan een wortelkanaalbehandeling dat het lang duurt. Maar kan gewoon pijnloos.
en voltooien ervan mag helemaal geen pijn doen! als wel dan zit er iets niet goed.
Gr. Frank.
Ik ben vandaag het zelfde ondergaan. Bij mij deed de behandeling ook echt helse pijn. En ik kan met zekerheid zeggen dat ik een behoorlijk hoge pijngrens heb.
Is bij jou de pijn nu weg na de wortelkanaal beh????
Bij mij word hij namelijk nu erger!