Hallo allemaal,
4 weken geleden heb ik 2 gaatjes in mijn achterste 2 kiezen bovenin laten vullen. Dit gaatje zat tussen de 2 kiezen in en was diep. Daarna weinig last gehad. De linkeronderkant deed toen wel al raar. De kaak deed pijn en de kiezen ook leek wel. De tandarts kon daar niks vinden.
Maar de pijn wordt nu erger. Het is een zeurende pijn. Het ene moment de kiezen boven, dan weer beneden en soms de voortanden. Met warm of koud doet het geen pijn. Iets gevoelig maar geen pijnscheuten. Vorige week ben ik weer teruggeweest en ze heeft getest met koud watje en overal op getikt. De kiezen reageerden allemaal goed. Ze heeft geen foto's gemaakt.
Nu denkt zij dat het door het knarsen/klemmen komt. Kan je daar echt pijn van in je kiezen krijgen?
Volgende week krijg ik een bitje aangemeten en die is na 3 weken pas klaar.
Weet iemand of je zoveel last van je kiezen k a
4 weken geleden heb ik 2 gaatjes in mijn achterste 2 kiezen bovenin laten vullen. Dit gaatje zat tussen de 2 kiezen in en was diep. Daarna weinig last gehad. De linkeronderkant deed toen wel al raar. De kaak deed pijn en de kiezen ook leek wel. De tandarts kon daar niks vinden.
Maar de pijn wordt nu erger. Het is een zeurende pijn. Het ene moment de kiezen boven, dan weer beneden en soms de voortanden. Met warm of koud doet het geen pijn. Iets gevoelig maar geen pijnscheuten. Vorige week ben ik weer teruggeweest en ze heeft getest met koud watje en overal op getikt. De kiezen reageerden allemaal goed. Ze heeft geen foto's gemaakt.
Nu denkt zij dat het door het knarsen/klemmen komt. Kan je daar echt pijn van in je kiezen krijgen?
Volgende week krijg ik een bitje aangemeten en die is na 3 weken pas klaar.
Weet iemand of je zoveel last van je kiezen k a
Re: last van kiezen linkerkant
maar weet iemand of je zoveel last kunt krijgen van knarsen/klemmen?
Ben weer terug geweest naar de tandarts omdat het alleen maar erger wordt en vanacht ook wakker werd van de pijn. De kiezen zijn weer nagekeken met koude test en tikken. Dat gaf normale reacties. Ze heeft mijn kaakspier gevoeld en het deed pijn als ze op de masseter drukte. Ze voelde ergens anders ook een knoopje. Dus ze blijft denken aan een overbelast kaakgewricht. Ze wilde eerst een verwijzing voor een kaakfysio maken maar na overleg met een collega heb ik een verwijzing voor een gnatholoog in het zkhs. Dit omdat mijn kaak ook knapt bij het openen. Daar kan ik pas 12 juni terecht. Dus nog even door de pijn heen bijten :'(. Volgende week krijg ik mn bitje maar ze gaf al aan dat dat waarschijnlijk niet zou helpen tegen de pijn. Wordt vervolgd dus.