Ongeveer een half jaar geleden ben ik van de trap gevallen waarbij twee voortanden naar achteren geklapt waren.
Na een aantal weken kwam het gevoel in mijn tanden terug. Dat gevoel is er nog steeds. Deze tanden reageren niet goed op warmte, maar wel vrij heftig op koude.
Verder kon ik de eerste maanden helemaal niks bijten. Nu kan ik wel zachte dingen, zoals banaan en eierkoek bijten. Harde dingen doen pijn.
Op de gemaakte foto's is niks te zien. De tandarts wil een wortelkanaalbehandeling uitvoeren. Ik heb hier moeite mee omdat mijn tanden nog leven en ik het idee heb dat er vooruitgang is (al gaat dit traag).
Wat is jullie advies?
Na een aantal weken kwam het gevoel in mijn tanden terug. Dat gevoel is er nog steeds. Deze tanden reageren niet goed op warmte, maar wel vrij heftig op koude.
Verder kon ik de eerste maanden helemaal niks bijten. Nu kan ik wel zachte dingen, zoals banaan en eierkoek bijten. Harde dingen doen pijn.
Op de gemaakte foto's is niks te zien. De tandarts wil een wortelkanaalbehandeling uitvoeren. Ik heb hier moeite mee omdat mijn tanden nog leven en ik het idee heb dat er vooruitgang is (al gaat dit traag).
Wat is jullie advies?
Re: Wel of geen wortelkanaalbehandeling uit laten voeren?
Als u zelf accepteert dat het zo nog een half jaar of zelfs heel jaar kan duren voor de reactie tot normaal niveau is afgezwakt zou ik het dus niet doen.
Bedankt voor je reactie. Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik er wel mee kan leven. Zelfs als het altijd zo zou blijven. Als ik 100% zeker zou weten dat een wortelkanaalbehandeling al mijn klachten zou verhelpen dan zou ik het pas laten doen en dat is dus niet zeker. Dan laat ik me voorlopig niet behandelen :wink:
Mvg,
Hélène
En dat u nu een afwachtende houding aanneemt is geen reden voor hen bij pijnklachten niet net zo snel een afspraak in te plannen als voor andere patiënten met acute pijnklachten.
Vraag hen eens wat die mededeling precies inhoudt...
Verder heb ik nog een aantal vragen:
- Nu, een half jaar na mijn val, is er nog steeds niks te zien op de foto's. Wordt een ontsteking uiteindelijk wel zichtbaar?
- Mijn tandarts heeft eerder aangegeven dat een ontsteking ook over kan gaan op een gezonde tand. Klopt dat?
- Ook zouden mijn tanden bij niet behandelen eruit kunnen vallen? Ik kan me daar zelf op dit moment niks bij voorstellen.
- Wat zou nu een logisch vervolg zijn? Ieder half jaar een foto laten maken?
Ik hoop gewoon heel erg dat ik de juiste beslissing genomen heb en dat de tandarts het me ook niet kwalijk neemt dat ik zijn advies niet klakkeloos opvolg... Ik ben verder namelijk erg tevreden over deze tandarts.
In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik zorg dat het goed in de gaten wordt gehouden en hoop dat mijn tandarts er begrip voor heeft om voorlopig nog te controleren middels foto's.