Sinds enkele weken heb ik last bij het kauwen op de linkerbovenkaak op harde of taaie dingen, zoals een snoepje, cracker, chips of pit in brood. Ik ben hiermee naar de tandarts geweest die de schuld legt bij een verstandskies. Hij denkt dat er druk op de kaak zit en dat het hierdoor onstaat. Hij heeft wel tegen de tanden getikt om te kijken of er wellicht een ontsteking zit, maar hij heeft geen foto gemaakt. Ik kan niet met zekerheid zeggen welke kies het is bij het kauwen, dit maakt het probleem wel lastig. Ik kan ook met een vinger hard drukken op alle kiezen in de kaak, hier voel ik ook helemaal niks van. Wel heb ik soms het idee dat het de kies is waar ooit een vulling in gekomen is, dit is een kleine kies die 2 naast de hoektant en naast een grote kies zit. Als ik de kaak niet belast en niet kauw heb ik er tevens ook geen last van.
Wat de tandarts vorige week gedaan heeft is 2 vullingen bijslijpen die mogelijk wat te lang waren, zijn antwoord was: hier wil ik het eerst bij laten. Echter heeft dit nu niks geholpen. Ik heb geen idee hoe lang ik moet wachten op verbetering en of het misschien toch beter is nog een afspraak te maken. Kan iemand me hier advies geven?
Wat de tandarts vorige week gedaan heeft is 2 vullingen bijslijpen die mogelijk wat te lang waren, zijn antwoord was: hier wil ik het eerst bij laten. Echter heeft dit nu niks geholpen. Ik heb geen idee hoe lang ik moet wachten op verbetering en of het misschien toch beter is nog een afspraak te maken. Kan iemand me hier advies geven?
Re: Last van kauwen
Ik zie het nog even een weekje aan (het wordt niet erger) en dan zal ik de tandarts weer bellen.