Botpijn na vullen gaatje

Author:
Scryden
Posted:
di, 06/03/2014 - 10:39
Hallo,

Twee weken geleden ben ik behandeld aan een behoorlijk groot gat in één van mijn bovenkiezen. Voor ik verder ga wil ik ten eerste vermelden dat ik voor de behandeling geen enkele klachten had.

Doordat de kies volgens de tandarts behoorlijk zwaar beschadigd was, is er vrij diep geboord en is er een soort "plastische kroon" op mijn kies geplaatst met zilvere vulling. De kies deed tot 3 dagen na de behandeling behoorlijk veel pijn. Daarna zakte de pijn af. Enkele dagen later kwam de pijn weer terug en werd permanent. Nu twee weken later is de pijn zo verschrikkelijk en ondragelijk geworden dat ik al dagen geen oog meer dicht doe 's nachts. Ik ben gisteren bij de tandarts terug geweest met de klachten en hij geeft aan dat het "botpijn" is (nooit van gehoord) en geen kiespijn. Er zou klaarblijkelijk teveel kracht op de gerepareerde kies zijn uitgeoefend waardoor nu als het ware een "kneuzing" van het botbeen is ontstaan. Hij kon mij hier niet aan helpen en kon alleen maar helen door het rust te gunnen. Ook vertelde hij dat er geen enkele pijnstiller bestaat die pijn aan botbeen verzacht. Dit helpt alleen bij kiespijn. De pijn zit dieper dan aan de oppervlakte van de kies. Ook voel ik geen hartslag in de kies maar is het gewoon een constante pijn. Koud water verzacht ook niet zoals je veel hoort bij kiespijn. Bij mij is het tegenovergestelde waar: ik zit tegen het plafond bij het drinken van een slok koud water. Iets waar ik voor de behandeling ook absoluut geen last van had.