Hallo allemaal,
ik ben een tijdje terug naar de tandarts geweest om een gaatje te boren.
Alleen toen de tandarts me verdoving gaf werd ik helemaal naar..
Ik ben totaal niet bang voor een prik , maar ik voelde de verdoving er gewoon in spuiten op dat moment viel ik bijna flauw.
Ik hoorde niets meer en mijn ogen draaide weg,
De tandarts deed me aan een monitor waarop je hartslag kon zien en hield me benen in de lucht..
mijn hartslag ging als een gek tekeer!! Alsof ik een marathon had gelopen.
De tandarts vond dit ook niet goed en ging stoppen met de behandeling.
iemand moest mij ophalen want mocht niet alleen weg..
weet iemand hoe dit kan?
Heb ik een allergie voor verdovingsmiddel ?heb geen flauw idee maar vind het wel heel raar en eng als ik weer een prik moet!
Groeten kelly
ik ben een tijdje terug naar de tandarts geweest om een gaatje te boren.
Alleen toen de tandarts me verdoving gaf werd ik helemaal naar..
Ik ben totaal niet bang voor een prik , maar ik voelde de verdoving er gewoon in spuiten op dat moment viel ik bijna flauw.
Ik hoorde niets meer en mijn ogen draaide weg,
De tandarts deed me aan een monitor waarop je hartslag kon zien en hield me benen in de lucht..
mijn hartslag ging als een gek tekeer!! Alsof ik een marathon had gelopen.
De tandarts vond dit ook niet goed en ging stoppen met de behandeling.
iemand moest mij ophalen want mocht niet alleen weg..
weet iemand hoe dit kan?
Heb ik een allergie voor verdovingsmiddel ?heb geen flauw idee maar vind het wel heel raar en eng als ik weer een prik moet!
Groeten kelly
Re: niet tegen verdovingsmiddel kunnen?
Ik zou vragen naar de bestandsdelen van het verdovingsmiddel en mocht je geen weet van allergie hebben je op deze bestandsmiddelen laten testen. Anafylactische shock kan best gevaarlijk zijn namelijk. Meest bekende gevallen die bekend zijn met een anafylactische shock zijn zeevruchten, noten en gif van bepaalde insecten. Nu heb ik geen idee wat er in verdovingsmiddelen zit, hoeven heel niet deze producten te zijn, maar zou dit zeker uitzoeken.
Zowel adrenaline/epinefrine als sulfiet, bestanddelen van sommige verdovingen, kan een hartritmestoornis triggeren, en daar kan je naar van worden. En daar kun je aanleg voor hebben zonder dat je er verder veel van merkt. Maar dan heb je voor bv ultracaine wel een contra-indicatie.
Zie ook:
http://www.vgt.nl/rvg-producten/08182.pdf