Onlangs ben ik overgestapt naar een andere tandartspraktijk en werd er een kennismakingsgesprek ingepland en foto's gemaakt. Bij mijn vorige tandartspraktijk kwam ik 2 keer per jaar voor controle en bij de mondhygiëniste. Op de foto's werden door de nieuwe tandarts veel gaatjes gezien waar ik erg van geschrokken ben. Er volgde daarop een aantal afspraken bij de mondhygiëniste en werd een behandelplan opgesteld waar tot nu toe niks mee is gedaan omdat het verzekerde bedrag is bereikt. Ik ben heel benieuwd of het aantal gaatjes klopt en wat er echt gedaan moet worden. Er werd sterk aangeraden door de mondhygiëniste mijn gebit elke dag te flossen. Ik poets 2 keer per dag met een elektrische tandenborstel. Ik begin nu weer last te krijgen van de kies linksbovenin met wortelkanaalbehandeling welke vorig jaar nog een keer is behandeld. Wie kan mij helpen?
Re: Beoordeling foto's
Er is best wat aan de hand, ook oudere vullingen voor verbetering vatbaar, maar dat hoeft niet allemaal nu en op korte termijn.
Geldt eigenlijk voor alles wat ik zie trouwens.
Endo``s zien er goed uit, wat geen garantie is dat er geen problemen mee zijn of komen. beeld op foto is het enige waar ik op kan oordelen , dat zegt ook niet alles.
de 27, 37, 35, 17,16,47,46, 44 en 45 hebben wat mij betreft de prioriteit, die zou ik niet op te lange termijn doen. MN de 46 is een lastige en kritische plek, daar te laat ingrijpen kan verlies kies betekenen.