lekke wortel

Author:
wilmaenronald
Posted:
wo, 06/18/2014 - 18:39
Twee weken geleden ben ik voor een wortelkanaal behandeling bij de tandarts geweest. De volgende dag weer terug, want de pijn was niet te houden. Weer een wortelkanaal behandeling. Nu twee weken later begint de kies weer te zeuren. Ik heb het idee dat ik af en toe met ragen een chloorsmaak in mijn mond krijg. Weer terug naar de tandarts, deze keer met de vraag of de wortel lek kan zijn. Dit is volgens hem onmogelijk. Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen, want hij wil hem niet trekken.
zel'dovich

Volgens mij moet je het even de tijd geven. Het is bekend dat na wortelkanaalbehandeling de klachten niet meteen helemaal weg hoeven te zijn. Dat wordt wel steeds minder. Ernstige oijn hoort niet, dan moet je terug. Na 6-12 maanden hoort de ontsteking weg te zijn en zou je klachtenvrij moeten zijn. Zo niet dan moet de tandarts kijken of verdere behandeling nodig is. Trekken is altijd de laatste optie.
do, 06/19/2014 - 00:21 Permalink
vV

als je het over trekken gaat hebben, moet je het ook hebben over wat erna. kan ook niets zijn maar hangt af van plek en opties om een eventueel ongewenst gat op te vullen. Soms is trekken een prima optie, niet per se de laatste ook maar hangt van meerdere factoren af.
Een chloorsmaak is niet goed, dan is er chloor achtergebleven in het kanaal. Dus toch terug, tandarts moet nog een keer kanalen schoonspoelen , waarbij ook de chloor eruit gespoeld wordt.
do, 06/19/2014 - 08:27 Permalink